Publication:
Yapısal optimizasyon teknikleri ile taşıt süspansiyon bileşenlerinin geliştirilmesi

dc.contributor.advisorKaradere, Gültekin
dc.contributor.advisorYıldız, Ali Rıza
dc.contributor.authorDüzcan, Yavuz
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-04-12T13:21:14Z
dc.date.available2021-04-12T13:21:14Z
dc.date.issued2019-07-01
dc.description.abstractDünyanın nüfusu her geçen gün artmaktadır. Buna bağlı olarak üretim ve tüketim miktarları da artmaktadır. Teknolojinin sürekli ve hızlı gelişmesinden dolayı üretilen bazı ürünlerin kullanım süreleri kısa olmaktadır. Atıl durumdaki ürünlerin tamamının geri dönüşümü yapılamamaktadır. Bundan dolayı, sınırlı miktarda olan kaynakların verimli kullanılması daha da önem kazanmaktadır. Gelişen ve büyüyen otomotiv endüstrisinde, şirketler rekabet edebilmek için ağırlık ve maliyet azaltma gibi çalışmalar yapmaktadır. Bu çalışmada, süspansiyon sistemlerinde kullanılmakta olan süspansiyon parçasına, topoloji ve şekil optimizasyonu yapılarak optimum tasarım elde edilmiştir. Elde edilen optimum tasarımın ağırlığı, ilk tasarıma göre %35,2 azaltılmıştır. Maksimum gerilme ise %8,252 azalmıştır.
dc.description.abstractThe population of the world is increasing day by day. Accordingly, the amount of production and consumption are increasing. Due to the continuous and rapid development of technology, duration of use of some products becomes shorter. All recycled products cannot be recycled. That is why, more efficient use of limited resources is even more important. In the developing and growing automotive industry, companies are currently focusing on weight and cost reduction methods to compete. In this study, optimum design has been achieved by using topology and shape optimization in the suspension cover used in suspension systems. The weight of the optimum design was by 35,2% less than the first design. The maximum stress decreased by 8,252%.
dc.format.extentIX, 58 sayfa
dc.identifier.citationDüzcan, Y. (2019). Yapısal optimizasyon teknikleri ile taşıt süspansiyon bileşenlerinin geliştirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/19470
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectTopoloji optimizasyonu
dc.subjectŞekil optimizasyonu
dc.subjectTopology optimization
dc.subjectSüspansiyon sistemi
dc.subjectSuspension system
dc.subjectShape optimization
dc.titleYapısal optimizasyon teknikleri ile taşıt süspansiyon bileşenlerinin geliştirilmesi
dc.title.alternativeDevelopment of vehicle suspension components with structural optimization techniques
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
591311.pdf
Size:
3.85 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: