Publication:
Otomotiv sektöründe koltuk iskeletinin alternatif malzemelerle optimizasyonu

dc.contributor.advisorIşık, Yahya
dc.contributor.authorGöleç, Mücahit
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0001-9527-2911
dc.contributor.orcid0000-0002-1982-9666
dc.date.accessioned2021-05-04T11:12:01Z
dc.date.available2021-05-04T11:12:01Z
dc.date.issued2019-08-01
dc.description.abstractBu çalışmada, ticari araçlarda yolcu koltuğu iskeletinde alternatif malzemelerle tasarım değişikliği ile hafifletilmesi ve maliyet azaltılması sağlanmıştır. Koltuk iskeletleri genel anlamda, ayak braketleri, oturak, sırt, başlık ve bağlantı elemanları gibi bileşenlerden oluşmaktadır. Koltuklarda mekanik özellikler yanında konfor da önemli bir parametredir. Koltuk sırt borularında üç faklı metot kullanılarak optimizasyon çalışmaları yapılmıştır. Bu metotlar; aynı malzemede kesit azaltılması, oturak iskeletinde alternatif malzeme ile daha ince kesitlerin kullanılması ve ayak braketlerinde tasarım değişikliklerinin yapılmasıdır. Uygulanan metotlarda hafifletme ve maliyet değişimleri incelenmiştir. Geometrik şekil değişiklikleri yapılan koltuğun, uluslararası ECE R14 emniyet kemeri çekme testine göre sonlu elemanlar metodu analizleri ile doğrulanmıştır. Ayrıca geliştirilen koltuk tasarımlarına, mekanik çekme yapılarak, uluslararası standartlara uygunluğu doğrulanmıştır.
dc.description.abstractIn this study, it is provided to reduce the cost by reducing the design changes with alternative materials in the skeleton of the passenger seat of commercial vehicles. In general, seat brackets, foot brackets, seat, back, head and consists of components such as fasteners. Seats are an important parameter in comfort as well as mechanical properties. Optimization studies were done by using three different methods in seat back pipes. These methods; reducing the cross-section in the same material, using thinner sections with alternate material in the seat frame and making design changes in the foot brackets. In the applied methods, lightening and cost changes were investigated. The conformity of the seats with geometric shape changes to the international ECE R14 safety belt pull was confirmed by finite element method analysis. In addition, the mechanical thrust tests was carried out on the designs of the developed seats and the compliance with the international standards was confirmed.
dc.format.extentVII, 51 sayfa
dc.identifier.citationGöleç, M. (2019). Otomotiv sektöründe koltuk iskeletinin alternatif malzemelerle optimizasyonu. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/19982
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÇekme
dc.subjectEmniyet kemeri
dc.subjectHafifletme
dc.subjectOptimizasyon
dc.subjectSonlu elemanlar analizi
dc.subjectYolcu koltuğu
dc.subjectElimination
dc.subjectOptimization
dc.subjectPassenger seat
dc.subjectReduction
dc.subjectSafety belt
dc.subjectTraction
dc.subjectFinite element analysis
dc.titleOtomotiv sektöründe koltuk iskeletinin alternatif malzemelerle optimizasyonu
dc.title.alternativeOptimization with alternative materials of the seats in the automotive sector
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
mucahit_golec.pdf
Size:
2.43 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: