Publication:
Bozkır romanlarında Köy Enstitüsü

dc.contributor.buuauthorYılmaz, Alkan
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentTürk Dili ve Edebiyatı Bölümü
dc.date.accessioned2020-12-01T08:17:10Z
dc.date.available2020-12-01T08:17:10Z
dc.date.issued2015-12-01
dc.description.abstractTürk aydınlanmasının köylerden başlaması gerektiğini düşünen yazarlar, eserlerinde Türk köylüsünün eğitim sorunlarına ciddiyetle eğilirler. Köylünün ekonomik ve sosyal problemlerini köy çocuklarından öğretmenler yetiştirerek çözme maksadıyla açılan Köy Enstitüleri ise bu yazarlarımızın köye bakış açılarının gelişmesinde önemli bir başlangıç teşkil eder. Mahmut Makal, Fakir Baykurt ve Samim Kocagözʼün romanında Köy Enstitüsü mezunu öğretmenler, köylüye rehber olma konusunda çok yönlü olarak idealize edilmiştir. Kemal Tahirʼin Bozkırdaki Çekirdek adlı eserinde ise Köy Enstitülerine eleştirel bir noktadan yaklaşılmış ve bu eğitim kurumlarının açılmasında siyasî çıkarların öne çıktığı vurgulanmıştır. Köy Enstitüleri, Türk eğitim tarihinde en fazla tartışma konusu olan eğitim kurumlarıdır. Köy gerçeğini, eserlerinin temel konusu hâline getiren ve köy meseleleriyle yakından ilgilenen Türk romancıları da bu tartışmanın içinde yer alarak düşüncelerini eserleri aracılığıyla dile getirmişlerdir.
dc.description.abstractThe writers who think that the Turkish illumination needs to start in villages, look into the educational problems of Turkish villagers earnestly in their works. Village Institutes that were opened to solve the economic and social problems of villagers by bringing up teachers from children in villages, constitute a significant basis in improving these writers’ perspective to villages The graduates of Village Institutes in novels of Mahmut Makal, Fakir Baykurt and Samim Kocagöz, were idealized sophisticatedly on guiding the villagers. İn the work of Kemal Tahir “The Seed in Steppe”, he approached critically to Village Institutes and stressed that political benefits were brought forefront in opening these institutions. Village Institutes are the most arguable educational institutions. Turkish novelists that deal with village problems closely and take the fact of village basic subject in their works, speak out their minds with their works in taking part in this discussion.
dc.identifier.citationYılmaz, A. (2015). “Bozkır romanlarında Köy Enstitüsü”. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(29), 309-338.
dc.identifier.endpage338
dc.identifier.issn1302-2423
dc.identifier.issue29
dc.identifier.startpage309
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/235989
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14246
dc.identifier.volume16
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi / Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciences
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKöy romanları
dc.subjectKöy Enstitüsü
dc.subjectKöy öğretmeni
dc.subjectEğitim ve kalkınma
dc.subjectVillage novels
dc.subjectVillage Institute
dc.subjectVillage teachers
dc.subjectEducation and progres
dc.titleBozkır romanlarında Köy Enstitüsü
dc.title.alternativeVillage Institutes in steppe novels
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
16_29_9.pdf
Size:
692.64 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: