Publication:
Roll-form üretim yöntemine uygun taşıt emniyet elemanlarının tasarım ve sonlu elemanlar analizleri

dc.contributor.advisorYazıcı, Murat
dc.contributor.authorŞen, Şenol
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentotomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0002-0954-6160
dc.date.accessioned2022-02-23T07:09:47Z
dc.date.available2022-02-23T07:09:47Z
dc.date.issued2022-02-04
dc.description.abstractBu tez çalışması ile B sınıfı bir araçta ön kısımda konumlandırılan çarpışma sönümleyici grubun içerisinde bulunan tampon kirişi için roll-form üretim yöntemine, lazer kaynak gerekliliklerine uygun olarak ve belirlenen tasarım uzayı içinde kalarak Catia programında yeni kesitler tasarlanmıştır. RCAR 15(+1/0) km/saat hız, %40 ofset ve 10° açılı rijit bariyer ile çarpışma senaryosunda yeni geliştirilen kesitlerin çarpışma performansları mukayese edilen (benchmark) ürüne göre karşılaştırılıp, sonuçları incelenmiştir. Ansys Mechanical APDL Product Launcher 2020 R1 programında ve Ls-dyna çözücüsünde sonlu elemanlar analizleri gerçekleştirilmiştir. Tampon malzemesi olarak Docol 1400 çelik malzemesi kullanılmıştır. Tez çalışması kapsamında, darbe emici çarpışma kutuları kıyas üründeki darbe emici yapılar ile aynı olarak kullanılmıştır. Bu çalışmada tampon özgül enerji değerinin araca aktarılan kuvvet ve çarpma ekseni yönünde yer değiştirme değerleri göz önünde bulundurularak arttırılması sağlanmıştır
dc.description.abstractWith this thesis, new sections were designed in the Catia program, in accordance with the roll-form production method, laser welding requirements, and within the determined design area for the bumper equipment in the crash management group located in the front of a class B vehicle. The crash performances of the new developed sections in the collision scenario with RCAR 15(+1/0) km/h speed, 40% offset and 10° angle rigid barrier were compared according to the benchmark product and the results were examined. Finite element analyzes were carried out in Ansys Mechanical APDL Product Launcher 2020 R1 program and Ls-dyna solver. Docol 1400 material was used as bumper material. Within the scope of the thesis, shock absorber crash boxes are used as the same shock absorbing structures in the benchmark product. In this study, the bumper specific energy value was increased by considering the acting force to the frame of vehicle and the displacement values in the direction of the impact axis.
dc.description.sponsorshipTKG Otomotiv A.Ş.
dc.format.extentIX, 68 sayfa
dc.identifier.citationŞen, Ş. (2022). Roll-form üretim yöntemine uygun taşıt emniyet elemanlarının tasarım ve sonlu elemanlar analizleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/24587
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectRoll-form
dc.subjectSonlu elemanlar analizi
dc.subjectPasif emniyet elemanları
dc.subjectAraç güvenliği
dc.subjectÇarpışma enerjisi sönümleme
dc.subjectLazer kaynak
dc.subjectTampon
dc.subjectUltra yüksek mukavemetli çelik
dc.subjectRoll-forming
dc.subjectFinite element analysis
dc.subjectPassive safety elements
dc.subjectVehicle safety
dc.subjectCrashworthiness energy absorbtion
dc.subjectLaser welding
dc.subjectBumper
dc.subjectUltra high strength steel
dc.titleRoll-form üretim yöntemine uygun taşıt emniyet elemanlarının tasarım ve sonlu elemanlar analizleri
dc.title.alternativeDesign and finite element analysis of vehicle safety parts suitable for roll forming
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/otomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Şenol_Şen.pdf
Size:
5.68 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: