Publication:
Otomobil radyatörlerinin ısıl performans optimizasyonunun nümerik incelenmesi

dc.contributor.advisorYamankaradeniz, Recep
dc.contributor.authorCanbolat, Ahmet Serhan
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMakina Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-11-13T06:57:23Z
dc.date.available2019-11-13T06:57:23Z
dc.date.issued2014
dc.description.abstractEnerji verimliliği konusu son yıllarda hakkında en çok çalışma yapılan konuların başında gelmektedir. Otomotiv sektöründe de bu konu üzerinde çalışmalar yapılmaktadır. Bu bağlamda, otomobil soğutma sisteminin en önemli elemanlarından biri olan otomobil radyatörlerin ısıl performansının arttırılması, aynı boyuttaki bir radyatörün daha verimli çalışmasının sağlanması önemli bir çalışma konusudur. Otomobil radyatörleri kompakt, çapraz akışlı, sudan havaya ısı değiştiricileridir. Bu çalışmada radyatörün eni ve boyu sabit tutularak, boru sayısının, boru çapının, hava hızının, kanatçık sayısının ve kanatçık malzemesinin radyatörün ısıl performansına ve etkenliğine etkisi ANSYS – Fluent programı kullanılarak nümerik olarak incelenmiştir. Çalışma sonucunda; hava hızı arttıkça, boru sayısı arttıkça, boruların çapı büyüdükçe, kanatçık sayısı arttıkça radyatörün etkenliğinin dolayısıyla ısıl performansının arttığı gözlemlenmiştir. Ayrıca kanatçık malzemesi olarak alüminyum yerine bakır kullanılmasının ısıl performans açısından daha iyi bir seçenek olduğu gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractRecently, the issue of energy efficiency is one of the most studied topics. This issue is ever-increasing investigated in automotive sector. In this context, improving thermal performance and heat transfer effectiveness of an automobile radiator which are the most important components of the automobile cooling system, are very important subject of study. Automobile radiator that is a compact cross-flow water to air heat exchangers. In this study, while the length and width of the radiator kept constant, the effect of number of tubes, diameter of tubes, velocity of air, number of fins and the material of fins into the radiators thermal performance and effectiveness were numerically investigated using ANSYS – Fluent. In conclusion; with increasing the air velocity, the number of the tubes, diameter of the tube and the number of the fins, it is observed that radiators effectiveness was inreased, consequently thermal performance was inreased. Additionally, it is also observed that, instead of aluminium, using copper as a material of fin is a better option for thermal performance.
dc.format.extentX, 97 sayfa
dc.identifier.citationCanbolat, A. S. (2014). Otomobil radyatörlerinin ısıl performans optimizasyonunun nümerik incelenmesi.Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/1589
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectRadyatör
dc.subjectIsıl performans
dc.subjectIsı transferi
dc.subjectHesaplamalı akışkanlar dinamiği
dc.subjectKompakt ısı değiştiricisi
dc.subjectRadiator
dc.subjectComputational fluid dynamics
dc.subjectThermal performance
dc.subjectHeat transfer
dc.subjectEffectiveness
dc.subjectCompact heat exchanger
dc.titleOtomobil radyatörlerinin ısıl performans optimizasyonunun nümerik incelenmesi
dc.title.alternativeNumerical investigation into thermal performance optimization of automobile radiators
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Makina Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
373751.pdf
Size:
7.3 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: