Publication:
Satış elemanlarının satış müzakere becerilerinin algılanan satış performansı üzerindeki etkileri

dc.contributor.advisorÖzdemir, Erkan
dc.contributor.authorYılseli, Hakan
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentÜretim ve Pazarlama Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-01-07T07:33:19Z
dc.date.available2021-01-07T07:33:19Z
dc.date.issued2020-01-29
dc.description.abstractBu tez çalışmasında satış elemanlarının satış müzakere becerileri kavramları ele alınmıştır ve bu müzakere becerilerinin algılanan satış performansına etkileri ortaya konmuştur. İş hayatının her alanında var olan müzakere kavramının açıklanması, özellikleri, amaçları, süreçleri, türleri, stratejileri ve literatürden yararlanılarak ortaya konan satış elemanlarının müzakere becerileri bu tez çalışmasında ele alınmıştır. Müzakere, özellikle müşteri ilişkilerinin yönetilmesinde satış elemanları tarafından kullanılmaktadır. Müzakere becerilerini iyi kullanabilen satış elemanlarının satışta başarılı oldukları görülmüştür. Müzakere becerileri sayesinde müzakere süreçlerinin doğru yönetilmesi sonucunda müzakerelerden elde edilen kazanımların yüksek olduğu görülmüştür. Tez çalışması literatüre katkı sağlamanın yanında, araştırmacılara ve işletme yöneticilerine de öneriler sunmaktadır.
dc.description.abstractIn this thesis study, the concept of sales negotiation skills of salespeople are discussed and the effects of these negotiation skills on perceived sales performance are revealed. Explanation of the concept of negotiations take place in all areas of business life, its features, aims, processes, types, strategies and sales negotiation skills demonstrated by the help of literature are discussed in this thesis. Negotiation is implemented by salespeople, especially in managing customer relations. It is seen that salespeople who can use their negotiation skills well are successful in sales. By the help of negotiation skills, it was seen that the gains obtained from the negotiations were high as a result of the correct management of the negotiation processes. This thesis, besides contributing to the literature, it also submits proposals to researchers and managers.
dc.format.extentXII, 99 sayfa
dc.identifier.citationYılseli, H. (2020). Satış elemanlarının satış müzakere becerilerinin algılanan satış performansı üzerindeki etkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14842
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSatış
dc.subjectSatış elemanları müzakere
dc.subjectMüzakere becerileri
dc.subjectMüzakere süreci
dc.subjectMüzakere türleri
dc.subjectMüzakere stratejileri
dc.subjectSatış performansı
dc.subjectSales
dc.subjectSales people
dc.subjectNegotiation
dc.subjectNegotiation skills
dc.subjectNegotiation process
dc.subjectNegotiation types
dc.subjectNegotiation strategies
dc.subjectSales performance
dc.titleSatış elemanlarının satış müzakere becerilerinin algılanan satış performansı üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeThe effects of sales negotiation skills of salespeople on perceived sales performance
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı/Üretim ve Pazarlama Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
HAKAN_YILSELİ.pdf
Size:
3.8 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: