Publication:
Küresel pazarlarda milli markanın yaratılması ve Azerbaycan örneği

dc.contributor.advisorKemer, Osman Barbaros
dc.contributor.authorHüseynov, Adil
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentUluslararası İşletmecilik ve Ticaret Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-30T10:09:50Z
dc.date.available2019-12-30T10:09:50Z
dc.date.issued2019-06-27
dc.description.abstract21. yüzyılda endüstrileşme ülkelerin ekonomik özgürlüğü ve istikrarlılığı için bazen yeterli olamamaktadır. Ülkelerin ihraç ettikleri ürün veya hizmetlerin yüksek teknolojili ve özel tasarlanmış olması bazen yeteri kadar rekabet gücü sağlayabilmemektedir. Bu aşamada devletlerin milli markalaşaması ülkelerin kendi imajlarını, marka değerlerini artıracağı gibi, ülke menşeli markalı ürün ve hizmetlerinin de ek katma değer kazanmasına yardımcı olacaktır. Dolaylı olarak katma değerli ihracat ürünleri artacağı için ülkenin ekonomik özgürlüğü ve ekonomik istikrarlığı olumlu yönde etkilenmiş olucak. Nitekim milli markalaşma Azerbaycan gibi gelişmekte olan devletler için rekabet gücü oluşturan faktörlerdendir. Ülke markalarının güçlenmesi, katma değer yaratabilir hale gelmesi üretim maliyetlerin düşürülmesine ve istihdamın artmasına, ekonominin büyümesine yardımçı olabilmektedir. 2016 yılında Azerbaycan yetkilileri milli markalaşmanın önemine varmış ve süreci başlatmıştır. Tez çalışmasında Azerbaycan`ın markalaşma süreci detaylı şekilde incelenmiştir.
dc.description.abstractIn the 21st century industrialization are sometimes insufficient for the economic freedom and stability of countries. The fact that the products or services exported by the countries are highly technological, specially designed sometimes do not provide enough competitive power. At this stage, the national branding of the states will increase countries' own image and brand values as well as help them gain additional added value in their country-branded products and services. As the value-added export products will increase indirectly, the country's economic freedom and economic stability will be positively affected. Likewise, national branding is one of the factors that create competitiveness for developing countries like Azerbaijan. Strengthening the brands of the country and creating added value can help to reduce production costs and increase employment, and help the economy to grow. In 2016, the Azerbaijani authorities reached the importance of national branding and initiated the process. In this thesis, the branding process of Azerbaijan is examined in detail.
dc.format.extentXII, 160 sayfa
dc.identifier.citationHüseynov, A. (2019). Küresel pazarlarda milli markanın yaratılması ve Azerbaycan örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/4642
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPazarlama
dc.subjectMarketing
dc.subjectMarka
dc.subjectMarkalaşma
dc.subjectDış ticaret
dc.subjectAzerbaycan
dc.subjectİhracat
dc.subjectRekabet gücü
dc.subjectBrand
dc.subjectBranding
dc.subjectForeign trade
dc.subjectAzerbaijan
dc.subjectExport
dc.subjectInternational competitiveness
dc.titleKüresel pazarlarda milli markanın yaratılması ve Azerbaycan örneği
dc.title.alternativeCreating a national brand in global markets and the case of Azerbaijan
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret Ana Bilim Dalı/Uluslararası Ticaret Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Adil HÜSEYNOV.pdf
Size:
1.97 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: