Publication:
Marka kişiliği, hizmetin kalitesi, hizmete duyulan güven ve sadakat ilişkisi üzerine yapısal eşitlik modellemesi analizi

dc.contributor.advisorAkat, Ömer
dc.contributor.authorDülgeroğlu, İsmail
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-11-27T09:57:18Z
dc.date.available2019-11-27T09:57:18Z
dc.date.issued2012-06-15
dc.description.abstractÖncelikle hizmet ile ilgili tanımlayıcı kavramlar açıklanarak hizmet sınıflandırması ve hizmet planlaması anlatılmıştır. Hizmet pazarlaması karmasının ürün pazarlaması karmasından farkları üzerine odaklanılmıştır. Hizmet ile ilgili bu temel çerçeveler ortaya konulduktan sonra hizmet kalitesi, hizmete duyulan güven ve sadakat kavramları ile ölçekleri detayları ile incelenmiştir.Marka kişiliği kavramının daha net anlaşılabilmesi için ilk olarak markanın tanımı, markanın faydaları ve marka ayrıcalığı konuları ele alınmıştır. Markanın stratejik işlevleri, markalama kararı ve marka konumlandırma konuları da marka kişiliğine katkıları yönünden incelenmiştir. Marka yönetimi modelleri ile marka kişiliğine yönelik değişik yaklaşımlar açıklanmıştır. Daha sonra da marka kişiliği ve ölçümü anlatılmıştır.İstatistiksel analiz aşamasında marka kişiliğinin boyutları, hizmet kalitesi, hizmete duyulan güven ve sadakat ölçekleri arasındaki ilişkiler örneklem çerçevesinde yapısal eşitlik modellemesi analizi ile ortaya konmuş ve değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractInitially by noting identifying concepts about service, service classification and service planning is explained. The difference of services marketing mix from product marketing mix is focused. After underlining these basic frameworks about service; Service quality, service trust and service loyalty notions together with their scales are examined in detail.In order to understand brand personality concept clearly, firstly brand definition, brand utilities and brand privileges subjects are taken in hand. Strategical functions of brand, branding decision and brand positioning topics are analyzed according to their contribution to brand personality. By brand management models, different approaches for brand personality are explained. After that brand personality and its measurement are denoted.At the statistical analysis phase, the relationships between brand personality dimensions, service quality, service trust and service loyalty scales are stated and evaluated by structural equation modeling in sampling outline.
dc.format.extentX, 171 sayfa
dc.identifier.citationDülgeroğlu, İ. (2012). Marka kişiliği, hizmetin kalitesi, hizmete duyulan güven ve sadakat ilişkisi üzerine yapısal eşitlik modellemesi analizi. Yayınlanmamış doktora tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/1863
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMarka kişiliği
dc.subjectHizmet kalitesi
dc.subjectHizmete duyulan güven
dc.subjectHizmete duyulan sadakat
dc.subjectYapısal eşitlik modellemesi
dc.subjectBrand personality
dc.subjectService quality
dc.subjectService trust
dc.subjectService loyalty
dc.subjectStructural equation modeling
dc.titleMarka kişiliği, hizmetin kalitesi, hizmete duyulan güven ve sadakat ilişkisi üzerine yapısal eşitlik modellemesi analizi
dc.title.alternativeBrand personality, service quality, service trust and service loyalty relationship analization by structural equation modelling
dc.typedoctoralThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
319623.pdf
Size:
2.15 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: