Publication:
GSM operatör tercihine etki eden faktörlerin konjoint analizi ile belirlenmesi üzerine bir uygulama

Thumbnail Image

Organizational Units

Authors

Authors

Hacifettahoğlu, Zeynep

Advisor

Tüzüntürk, Selim

Language

Publisher:

Bursa Uludağ Üniversitesi

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Teknolojinin hızla ilerlemesi ile cep telefonu, hayatın her alanında vazgeçilmez bir unsur haline gelmiştir. Buna bağlı olarak büyük gelişme gösteren GSM operatörü firmaları dayeni müşteri kazanmak, pazar payını genişletmek amacıyla pazarlama yöntemlerini sıklıkla kullanmaktadır. Bu çalışmada, tüketicilerin GSM operatörü tercihlerini etkileyen faktörlerin Konjoint Analizi ile belirlenmesi ve bu faktörlerin önem sırasına göre sıralanması amaçlanmaktadır. Bu amaçla, Bilecik'in Söğüt İlçesi'nde ikamet eden 376 kullanıcıya çevrimiçi anket uygulanmıştır. Bağımlı değişken fayda ile bağımsız değişkenler olan marka, konuşma, mesajlaşma, internet, fiyat ve promosyon faktörleri arasındaki ilişkiyi temsil etmek için Konjoint model tahminleri oluşturulmuştur. Modelin anlamlı olduğu ve GSM operatör tercihinde en fazla internet faktörünün etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Diğer önemli faktörler ise önem sırasına göre; fiyat, marka, konuşma, mesajlaşma ve promosyondur. Çalışmada belirlenen faktörler demografik özellikler(cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim durumu ve gelir düzeyi) açısından incelenmiştir. Ayrıca çalışmada belirlenen faktörler operatör markası, hat taşıma durumu, taşınan operatör markası ve konuşma tercihine göre incelenmiştir. İncelenen ilgili özelliklere göre faktörlerin önemi ortaya konmuştur.
This study aims to determine the factors affecting consumers' GSM operator preferences through Conjoint Analysis and to rank these factors in order of importance. For this purpose, an online survey was administered to 376 users residing in Söğüt District of Bilecik. Estimates of the Conjoint model were established to represent the relationship between the dependent variable utility and the independent variables brand, speech, messaging, internet, price, and promotion. It showed that the model was significant and that the internet factor was the most influential in GSM operator preference. Other essential factors, in order of importance: price, brand, speech, messaging and promotion. In the study, the factors determined were examined in terms of demographic characteristics (gender, marital status, age, educational status, and income level). In addition, the factors determined in the study were examined according to operator brand, line carrying status, carried operator brand, and speech preference. The importance of the factors was presented according to the relevant features examined.

Description

Source:

Keywords:

Keywords

Tüketici davranışı, Satın alma kararı, Konjoint analizi, GSM operatörü, Consumer behavior, Buying decision, Conjoint analysis, GSM operator

Citation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

13

Views

33

Downloads