Yayın:
İnternet tabanlı video-film platformlarının benimsenmesi üzerine bir araştırma

dc.contributor.advisorGürses, Fatih
dc.contributor.authorAkça, Fatih
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentYönetim Bilişim Sistemleri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0009-0000-4962-8585
dc.date.accessioned2025-10-01T08:52:51Z
dc.date.issued2025-07-23
dc.description.abstractTeknolojinin gelişimine paralel olarak mobil cihazlar yaygınlaşmış, internete her alanda erişim imkanına sahip olunmuştur. İnsanlığın özellikle eğlence amaçlı kullandığı televizyon, video izleme gibi alışkanlıkları da buna bağlı olarak şekil değiştirmiştir. İnsanlar internet tabanlı video-film platformları sayesinde zamana ve mekâna bağlı kalmadan video-film izleme imkanına sahip olmuştur. Bu koşulların getirdiği hareket alanıyla internet tabanlı video-film platformları geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmıştır. İnternet tabanlı video-film platformlarının kısa sürede bu kadar yaygınlaşması da bu platformların kullanımına ve benimsenmesine etki eden faktörlerin tespitini ilgi çekici hale getirmiştir. Bu bağlamda, bu tez çalışmasında internet tabanlı video-film platformlarının benimsenmesine ve kullanımına etki eden faktörleri, bir teknolojik yeniliğin benimsenmesini en iyi ve en yüksek oranda açıklayan, Birleştirilmiş Teknoloji Kullanım ve Kabul Teorisi 2 kullanarak tespit etmek amaçlanmıştır. Modelde bulunan davranışsal niyet ve moderatör değişkenler araştırma modelinde kullanılmamıştır. Birleştirilmiş Teknoloji Kullanım ve Kabul Teorisi 2 ölçeği kullanılarak anket soruları hazırlanmış ve farklı demografik yapılara sahip olan 319 kullanıcıdan veriler elde edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, hedonik motivasyon, fiyat değeri ve alışkanlık faktörleriyle internet tabanlı video-film platformlarının kullanımı arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca performans beklentisi, çaba beklentisi, sosyal etki, kolaylaştırıcı koşullar faktörleriyle internet tabanlı video-film platformlarının kullanımı arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olmadığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractParallel to the development of technology, mobile devices have become widespread, and access to the internet has become possible in all areas. Consequently, habits that humanity has especially used for entertainment purposes, such as watching television and videos, have also been reshaped. People have gained the ability to watch videos and films without being dependent on time and place through internet-based video and film platforms. With the flexibility provided by these conditions, internet-based video and film platforms have reached a wide user base. The rapid spread of internet-based video and film platforms has made it intriguing to identify the factors influencing the adoption and use of these platforms. In this context, the aim of this thesis is to identify the factors affecting the adoption and use of internet-based video and film platforms using the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology 2 (UTAUT2), which best and most comprehensively explains the adoption of a technological innovation. The behavioral intention and moderator variables in the model were not included in the research model. Survey questions were prepared using the UTAUT2 scale, and data were obtained from 319 users with different demographic structures. According to the findings obtained from the study, a positive and significant relationship was found between the use of internet-based video and film platforms and the factors of hedonic motivation, price value, and habit. Additionally, no positive and significant relationship was identified between the use of internet-based video and film platforms and the factors of performance expectancy, effort expectancy, social influence, and facilitating conditions.
dc.format.extentXV,57 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/55274
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectİnternet tabanlı video/film platformları
dc.subjectBenimseme
dc.subjectBirleştirilmiş teknoloji kabul ve kullanım teorisi 2
dc.subjectTürkiye
dc.subjectInternet-based video/film platforms
dc.subjectAdoption
dc.subjectUnified theory of acceptance and use of technology 2
dc.titleİnternet tabanlı video-film platformlarının benimsenmesi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA study on the adoption of ınternet-based video/film platformsen
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Yönetim Bilişim Sistemleri Ana Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
Fatih_Akca.pdf
Boyut:
1.81 MB
Format:
Adobe Portable Document Format