Publication:
Taşıt elemanları tasarım doğrulama testlerinin sanal ortamda benzetim ve doğrulanması

dc.contributor.advisorÖztürk, Ferruh
dc.contributor.authorAteş, Halil
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-17T05:49:55Z
dc.date.available2019-12-17T05:49:55Z
dc.date.issued2011
dc.description.abstractGünümüzde bilgisayar teknolojisinin gelişmesi ile birlikte otomotiv sektöründe bilgisayar destekli mühendisliğin kullanılması yaygınlaşmıştır. Sonlu elemanlar yönteminin kullanılması ile prototip çalışmaları daha verimli hale gelmiştir.Fakat sonlu eleman modeli oluşturulma aşamasında yapılan kabul ve yaklaşımlar nedeniyle, sonlu eleman modeli, gerçek modeli temsil edemeyebilmektedir. Bu sebeple sonlu elemanlar yöntemi ile gerçek modele ait deneysel modal analiz sonuçları birbiriyle karşılaştırılır. Yapılacak korelasyon çalışması ile farklılıklar ortaya çıkarılır ve model güncelleme çalışması yapılarak gerçek modele en yakın sonlu eleman modeli elde edilir. Bu şekilde sonlu elemanlar yöntemi kullanılarak yapılacak dinamik analiz sonuçları, gerçek modelin gösterdiği dinamik davranışlara en yakın şekilde elde edilmektedir.Bu çalışmada bir egzoz üzerinde bu çalışmalar yapılmıştır. Sonlu eleman modellemesi HyperMesh 10 programı, test uygulamaları LMS Test.Lab 11 B ve LMS Scadas Mobile veri toplama sistemi, PCB firmasına ait sensörler ve korelasyon çalışmaları da LMS Virtual.Lab 10 yazılımı kullanılmıştır.
dc.description.abstractNowadays,use of computer-aided engineering in automotive industry has grown up with the develeopment of computer technology. Prototype studies have become more efficient with use of finite element method.But because of the finite element model creation process and approaches adepted in the finite element model, representing the real model. Therefore finite element method and real model of experimental modal analysis results compare with each others. Correlation study revealed differences to do with the work done and the model updatethe model closest to the actual finite element model are obtained. In this way, the dynamic analysis results using the finite element method, show the real dynamic behavior of the model most closely are obtained.In this study, these studies were performed on an exhaust.Finite element modeling,Hyper Mesh 10 program element modeling, testing applications, the LMS and LMS Test.Lab 11 B SCADAS mobile data collection system, sensors and correlation studies of in the company, the LMS Virtual.Lab 10 software was used.
dc.format.extentIX, 102 sayfa
dc.identifier.citationAteş, H. (2011). Taşıt elemanları tasarım doğrulama testlerinin sanal ortamda benzetim ve doğrulanması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/3292
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectTitreşim
dc.subjectDeneysel modal analiz
dc.subjectModel güncelleme
dc.subjectKorelasyon
dc.subjectSonlu elemanlar
dc.subjectEgzoz sistemi
dc.subjectVibration
dc.subjectExperimental modal analysis
dc.subjectModel updating
dc.subjectCorrelation
dc.subjectFinite element method
dc.subjectExhaust systems
dc.titleTaşıt elemanları tasarım doğrulama testlerinin sanal ortamda benzetim ve doğrulanması
dc.title.alternativeDesign verification tests simulation in virtual environment and verification of vehicle components
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
286952.pdf
Size:
3.85 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: