Publication:
Endüstri meslek lisesi öğrencilerinin yetenek ilgi ve değerleri ile okudukları bölümler arasındaki ilişki

dc.contributor.authorBağatır, Salih
dc.contributor.buuauthorPeker, Reşat
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2020-05-31T19:59:03Z
dc.date.available2020-05-31T19:59:03Z
dc.date.issued2004
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Endüstri Meslek Lisesi son sınıf öğrencilerinin kendilerine ait algılamış oldukları yetenek, ilgi ve değerler ile öğrenim gördükleri bölümler arası ilişkiyi incelemektir. Çalışma Bursa’daki 5 Endüstri Meslek Lisesi’nin son sınıflarında olan 200 erkek öğrenci üzerinde yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Yıldız Kuzgun tarafından geliştirilen “Kendini Değerlendirme Envanteri” kullanılmıştır. Toplanan verilerin ortalamaları ve yüzdelik karşılıkları bulunmuştur. Daha sonra grup ortalamaları tek-yönlü varyans analizi ile karşılaştırılmıştır. Araştırmadan çıkan sonuçlar şunlardır: 1- E.M.L.’si öğrencilerinin algılanmış sayısal ve sözel yetenek puanları sınır puanın üstüne çıkmazken “şekil-uzay ilişkisi” yeteneğinde en üst düzeye çıktığı görülmüştür. 2- E.M.L.’si öğrencileri temel bilimler ve mekanik ilgisi yönünden kendilerini üst düzeyde algılarken, sosyal yardım ilgisi yönünden ise kendilerini alt düzeyde algıladıkları görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the releationship among perceived abilities, interests, values and branches of the students at Industrial Vocational High Schools. Subjects were 200 final grade male students in Industrial Vocational High School in Bursa. The data were gathered through “Self-Evaluation Inventory” developed by Yıldız Kuzgun. The means and frequency percentages of gathered data were calculated. Group means were compared through one-way analysis of variance. The findings were: 1- Students’ perceived “form-space relation” ability scores were the highest while the perceived “numerical” and “verbal” ability scores did not exceed the limit scores. 2- Students’ perceived themselves at a low level in terms of involvement in social charity, while they perceived themselves at a high level in terms of involvement in “basic sciences” and “mechanics”.
dc.identifier.citationBağatır, S. ve Peker, R. (2004). "Endüstri meslek lisesi öğrencilerinin yetenek ilgi ve değerleri ile okudukları bölümler arasındaki ilişki". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 17(2), 329-340.
dc.identifier.endpage340
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage329
dc.identifier.urihttp://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152300/5000138109.pdf?
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10938
dc.identifier.volume17
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.collaborationYurt içi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAlgılanmış yetenek
dc.subjectİlgi ve değerler
dc.subjectEndüstri meslek lisesi öğrencileri
dc.subjectPerceived ability
dc.subjectInterests and values
dc.subjectIndustrial vocational high school students
dc.titleEndüstri meslek lisesi öğrencilerinin yetenek ilgi ve değerleri ile okudukları bölümler arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between talent interests and values of industrial vocational high school students and their departments
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
17_2_13.pdf
Size:
425.08 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: