Publication:
La place d’amédée ou comment s'en débarrasser dans le théâtre de ionesco

dc.contributor.buuauthorAnamur, Hasan
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2021-03-04T12:05:56Z
dc.date.available2021-03-04T12:05:56Z
dc.date.issued1986
dc.description.abstractAmedee ya da Nasıl Kurtulmalı'nın ionesco'nun Tiyatrosundaki yeri. ionesco kendi yapıtı üzerine en çok yazan tiyatro adamlarından biridir. Bir yazarın kendi yapıtını her uzman gerçek nitelikleriyle değerlendirebilme güçlüklerine karşın lonesco 'nun kendi tiyatrosunu çok açık bir biçimde gördüğü söylenebilir. Bu tiyatronun, "uyumsuzluk tiyatrosu" olarak nitelenmesine karşın kendine özgü bir mantığı, Ionesco'nun deyimiyle "çağın gereklerine uyumlu bir mantığı" ve alışılmış dışı bir ruhbilimsel yaklaşımı vardır. Tüm oyunlarının yapısında bu mantığa göre işleyen bir dizge vardır. Ionesco'nun kişileri de geleneksel davranış bütünlüğü ve kimlik kavramları dışındadırlar. Bu kişiler, çoğu kez, oyun içinde yapısal bir değişim yaratmadan, karşılıklı kişilik değiştirebilirler. Anlatım açısından biçim ve içeriğin ayrılmaz bir bütün oluşturduğu bu tiyatro bir temel karşıtlık üzerine kurulmuştur. Somut düzeyde "gömülme" ve "yükselme" olarak beliren bu kavramlar simgesel olarak "yok olma" ve "kurtulma" anlamlarını içerir. Amedee ya da Nasıl Kurtulmalı'­ nın bu tiyatroda özel bir yeri vardır; bu oyun bir yeni yönelişin ilk örneğidir: İlk kez bu oyunda bir öykü vardır ; ilk kez bu oyun tiyatro geleneğine uygun olarak ''güldürü" diye nitelenmiştir ; ilk 3 perdeli oyundur; lonesco ilk kez bu oyunla değişik bir yaratıcılık uygulamasına girişmiştir: düşlerden yola çıkmak ve bunları ilk önce öykü biçiminde yazmak. Yine ilk kez bu oyunla lanesco'nun kişileri tinsel içerik ve kimlik kazanmaya başlamışlardır. Ayrıca, iki temel izlekten biri olan "yükselme" izleği ilk kez bu oyunda belir.
dc.description.abstractAmédée ou Comment s'en débarrasser occupe une place importante dans l'itinéraire théâtre de ionesco. Cette pièce qui est la première des pièces a 3 actes, indique une nouvelle orientation qui ne détruit en rien l'originalité fondamentale de ce théâtre: Amédée est encore la première pièce "onirique" de Ionesco; la première pièce à avoir des traits autobiographiques; la première à avoir un sujet que l'on pourrait résumer; la premii!re d avoir des personnages doués de profondeur psychologique; la première o u apparaît, d 'une façon inattendue, le thème de l'élévation ou de la légèreté qui constitue le contrepoids du thème déjà existant de l'enlisement o u de la lourdeur.
dc.identifier.citationAnamur, H. (1986). ''La place d’amédée ou comment s'en débarrasser dans le théâtre de ionesco''. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 49-56.
dc.identifier.endpage56
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage49
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17030
dc.identifier.volume1
dc.language.isofr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectTiyatro
dc.subjectUyumsuzluk tiyatrosu
dc.subjectYapısal
dc.subjectGömülme
dc.subjectYükselme
dc.subjectThéâtre
dc.subjectThéâtre Discord
dc.subjectDe construction
dc.subjectEnterrement
dc.subjectMonter
dc.titleLa place d’amédée ou comment s'en débarrasser dans le théâtre de ionesco
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
1_1_8.pdf
Size:
2.18 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: