Publication:
İlköğretim 3. sınıf Matematik dersi programının yapısalcı öğrenme kuramına uygunluk bakımından değerlendirilmesi

dc.contributor.advisorEzentaş, Rıdvan
dc.contributor.authorSaracalıoğlu, Pınar Ülker
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİlköğretim Bölümü Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-25T08:04:28Z
dc.date.available2019-12-25T08:04:28Z
dc.date.issued2007
dc.description.abstractBu çalışma 2005-2006 yılında ülke genelinde uygulanmaya başlanan ve yapılandırmacı yaklaşımı temel alan İlköğretim 3. sınıf Matematik Programı'nın yapılandırmacı yaklaşıma göre derslerde uygun olarak işlenip işlenmediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Literatür araştırmasında uzman görüşleri de dikkate alınarak araştırmanın amacına uygun anketler geliştirilmiş ve Bursa ili Yıldırım ilçesinde 536 İlköğretim 3. sınıf öğrencisine ve 56 3. sınıf öğretmenine anket uygulanmıştır.Elde edilen veriler frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, varians analizi ve t testi kullanılarak çözümlenmiştir. Analizler bilgisayarda SPSS istatistik programında yapılmış, anlamlılık testlerinde α: 0,05 düzeyi esas alınmıştır. Öğretmenler programı X = 3,76; öğrenciler ise X = 2,53 ortalama ile programı yeterli kabul edilebilecek bir düzeyde değerlendirmişlerdir. Öğretmen ve öğrencilerin genel olarak programa bakış açılarında farklılık olmadığı görülmüştür.
dc.description.abstractThis study has been conducted if 3 rd grade mathematics curriculum which isstarted to be practised by 2005 - 2006 education year and based on constructiveapproach is practised properly or not.In this study searching investigation model was used. In the literatureinvestigation questionaires has been constructed accordingly by consulting tospecialists. The quastionarie was filled up by 536 3rd grade primary school student and56 3rd grade primary school teacher in Bursa / Yıldırım.Obtained Data were analysed with frequency, percentage, arithmetic mean,standard deviation, variance table and t test analyses. Data processing was done bySPSS computer software and meaningflullness paramater is taken as α = 0,05. Theteachers and the students evaluated the cirriculum acceptable by the arithmetic means of X = 3,76 and X = 2,53. Generally, the teachers' and the students' perspectives to thecirriculum was not different from each other.
dc.format.extentVIII, 110 sayfa
dc.identifier.citationSaracalıoğlu, P. Ü. (2007). İlköğretim 3. sınıf Matematik dersi programının yapısalcı öğrenme kuramına uygunluk bakımından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/4238
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectYapılandırmacı öğrenme
dc.subjectProgram değerlendirme
dc.subjectProgram geliştirme
dc.subjectMatematik programı
dc.subjectConstructive learning
dc.subjectCurriculum evaluations
dc.subjectCurriculum development
dc.subjectMathematics curriculum
dc.titleİlköğretim 3. sınıf Matematik dersi programının yapısalcı öğrenme kuramına uygunluk bakımından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the comformity of primary education for 3rd grade Mathematics curriculum by constructive approach
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İlköğretim Bölümü Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
204774.pdf
Size:
6.85 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: