Publication:
İngiliz okulu ve uluslararası toplum teorisi bağlamında uluslararası ilişkilerin analizi

dc.contributor.buuauthorArpalıer, Seçkin
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentUluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-03-26T07:43:20Z
dc.date.available2021-03-26T07:43:20Z
dc.date.issued2018
dc.description.abstract1980’li yıllar itibariyle uluslararası ilişkilerde teoriler anlamında Üçüncü Büyük Tartışma (Third Great Debates) adıyla iki temel tartışma yaşanmıştır. İki merkez tartışmadan biri olan pozitivist teoriler ve post-pozitivist teoriler tartışmasında post-pozitivist (eleştirel/reflektivist) teoriler arasında gösterilen İngiliz Okulu ve Uluslararası Toplum Teorisi incelenmiştir. İkinci Dünya Savaşı sonrası uluslararası toplumun esas sorunları İngiliz Okulu’ndaki temel kuram ve savlar ile irdelenmiştir. İngiliz yazarlar tarafından çalışmalarında uluslararası toplum temel analiz birimi olarak belirlenmiştir. İngiliz Okulu içinde toplum yapıları Hobbesiyenalizm veya Makyavelizm (Realizm-Uluslararası Sistem), Grotiyenalizm (Rasyonalizm- Uluslararası Toplum) ve Kantiyenalizm (Devrimcilik-Dünya Toplumu) olarak ayrılmıştır.
dc.description.abstractSince the 1980s’ in the sense of International Relations, there were two main discussions taking place under the name of the Third Great Debate. Being one of the two central debates, the discussion between positivist and postpositivist theories, it studied the English School and the theory of International Community as part of the post-positivist (critical/reflectivist) theories. After the Second World War, the main problems of the International Community were examined according to the fundamental theories and arguments of English School. The English authors designed the international community as the principal analysis unit, while the community structures within the English School are divided into Hobbesianism or Machiavellianism (Realism-International System), Grotianism (RationalismInternational Society) and Kantianism (Revolutionism-World Society).
dc.identifier.citationAlpalıer, S. (2018). ''İngiliz okulu ve uluslararası toplum teorisi bağlamında uluslararası ilişkilerin analizi''. Bursa Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 37(1), 243-261.
dc.identifier.endpage261
dc.identifier.issn1301-3386
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage243
dc.identifier.urihttps://www.uludag.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/genel-dokuman/2018_1/asl%2010.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/18414
dc.identifier.volume37
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.journalBursa Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectİngiliz kkulu
dc.subjectUluslararası toplum
dc.subjectİnsani müdahale
dc.subjectDüzen
dc.subjectDayanışma
dc.subjectEnglish
dc.subjectInternational society
dc.subjectSchool
dc.subjectHumanitarian intervention
dc.subjectOrder
dc.subjectSolidarity
dc.titleİngiliz okulu ve uluslararası toplum teorisi bağlamında uluslararası ilişkilerin analizi
dc.title.alternativeThe analysis of international relations according to English school and international society theories
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
37_1_10.pdf
Size:
249.16 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: