Publication:
Taşıtlarda kablo akım taşıma kapasitelerinin benzetimlerle belirlenmesi ve farklı sıcaklıklar için deneysel olarak doğrulanması

dc.contributor.advisorYılmaz, Güneş
dc.contributor.authorBakcan, Muhammed Rafet
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentElektronik Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-04-27T02:33:45Z
dc.date.available2020-04-27T02:33:45Z
dc.date.issued2016-06-17
dc.description.abstractAraçlarda kullanılan kablolar yakıt etkinliği, araç performansı ve araç güvenliği açısından dolaylı olarak önemlidir. Kabloların araç içerisindeki kullanım yerine ve ortam şartlarına göre uygun olarak seçimi ile araç toplam ağırlığı optimum düzeyde tutar ve fazla yakıt tüketimi azaltılmış olur. Bununla birlikte kötü ortam şartlarında aracın kullanımında uygun kablonun seçimi ile kablo sisteminde olabilecek olası yangınların önüne geçilerek güvenlik sağlanır. Bu tez çalışmasında araç içerinde kullanılan modüllere giden tek damarlı bakır kabloların kesitlere göre maksimum akım taşıma kapasitesi belirlenmiştir. İlk olarak benzetimler ile kablo çapına göre maksimum akımlar hesaplanmıştır. Çıkan sonuçlar sonlu elemanlar metodu kullanılarak modellenen geometri üzerinde denenerek düzeltme faktörü elde edilmiştir. Sonlu elemanlar metodu ile bilgisayar ortamında yapılan simülasyonda elde edilen sonuçlar deneysel olarak örnek kablolar üzerine uygulanmıştır. Son olarak deneysel ve simülasyon ile elde edilen termal ve elektriksel sonuçlar karşılaştırılmıştır.
dc.description.abstractCables used in vehicle is important indirectly for fuel efficiency, vehicle performance and vehicle safety. Optimum cable and cable size selection by user and environmental conditions in the vehicle reduce the total weight of the vehicle and it leads to reduce fuel consumption. However, the use of the vehicle in difficult environment conditions that may select of the appropriate cable wiring which prevents possible fire and that provides safety conditions. In this thesis, current carrying capacities were determined in single core automotive cables which is used in vehicles. Firstly, current carrying capacities accordance with cable size were determined with mathematical models. Obtained results were used in finite element methods and correlation factors were added on obtained results. Finite elements methods simulation results were applied to the sample cables in the testing apparatus . Finally, mathematical, simulation and experimental thermal and electrical results were compared.
dc.format.extentXII, 96 sayfa
dc.identifier.citationBakcan, M. R. (2016). Taşıtlarda kablo akım taşıma kapasitelerinin benzetimlerle belirlenmesi ve farklı sıcaklıklar için deneysel olarak doğrulanması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10470
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKablolama
dc.subjectKablo demeti
dc.subjectOtomotiv
dc.subjectSonlu elemanlar metodu
dc.subjectAkım taşıma kapasitesi
dc.subjectHarness
dc.subjectWiring
dc.subjectAutomotive
dc.subjectCurrent carrying capacities
dc.subjectFEM
dc.titleTaşıtlarda kablo akım taşıma kapasitelerinin benzetimlerle belirlenmesi ve farklı sıcaklıklar için deneysel olarak doğrulanması
dc.title.alternativeDetermination of vehicle cable current capacities by simulations and experimental validation for different temperatures
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Elektronik Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
459138.pdf
Size:
7.33 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: