Publication:
Piyasa ekonomisi sisteminde süpermarketler: Perakende mübadele aşamasında toplulaşmanın ekonomik etkileri

dc.contributor.advisorŞahin, Hüseyin
dc.contributor.authorGürsel, Volkan
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİktisat Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-02-27T05:42:04Z
dc.date.available2020-02-27T05:42:04Z
dc.date.issued2005
dc.description.abstractPerakendecilik büyük bir değişim geçirmektedir. Perakendeciliğin alt sektörleri içinde bu değişimden en fazla etkilenen gida perakendeciliği olmaktadır. Gelişmiş ülkelerde geçen yüzyılda, yeni mağaza biçimlerinin ortaya çıkması, mağaza zincirlerinin yaygınlık kazanması, yeni teknolojilere büyük yatırımlar yapılması ve lojistiğin gelişmesiyle birlikte gida perakendeciliği alanında önemli değişimler meydana gelmiştir. Aynı zamanda, yurtiçi satışlarda yüksek paya sahip büyük kuruluşlar ortaya çıkmış ve perakende ticarette bir bütünleşme süreci başlamıştır. Küresel düzeyde faaliyet gösteren perakendecilerin ortaya çıkmasıyla birlikte dünyanın her bölgesine yayılan süpermarketler, gelişmekte olan ülkelerin perakendecilik sektörünü yeniden şekillendirmeye başlamıştır. Süpermarketler 1980'li yıllardaki ekonomik ve sosyal değişimle beraber Türkiye'de de yaygınlaşmaya başlamıştır. Bu sürecin süpermarketlere ev sahipliği yapan ülkelerin ekonomisi üzerinde derin bir etkisi olduğu görülmektedir.
dc.description.abstractThe business of retailing has been going through dramatic change. Amongst all the areas of retailing, it is food retailing which stands out as having seen the most profound changes. In the last century have occurred considerable changes in food retailing across most developed countries with the emergence of new store formats, the increased prevalence of retail chains, and significant investment in new technology and improved logistics. At the same time, the sector has seen the rise of giant corporations controlling significant proportions of overall domestic retail sales and there has been significant consolidation in retail distribution. On the other hand the emergence of globally operating retail groups and the global spread of the supermarkets have been transforming retailing in developing countries. The supermarkets in Turkey have developed rapidly since the 1980's with significant changes both in economic and social structures. We see that this process and its consequences have potentially profound effects on the host country's economy.
dc.format.extentX, 70 sayfa
dc.identifier.citationGürsel, V. (2005). Piyasa ekonomisi sisteminde süpermarketler: Perakende mübadele aşamasında toplulaşmanın ekonomik etkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/9366
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSüpermarket
dc.subjectHızlı tüketim malları
dc.subjectBüyük ölçekli perakendecilik
dc.subjectSupermarket
dc.subjectFast moving consumer goods
dc.subjectLarge scale retailing
dc.titlePiyasa ekonomisi sisteminde süpermarketler: Perakende mübadele aşamasında toplulaşmanın ekonomik etkileri
dc.title.alternativeSupermarkets in the market system: The economic effects of concentration in retail trade
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İktisat Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
188506.pdf
Size:
542.48 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: