Yayın:
İlköğretim 8. sınıf düzeyindeki öğrencilerin müzik dersine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi

dc.contributor.advisorÖzeke, Sezen
dc.contributor.authorKaya, Aslı
dc.contributor.departmentSosyal Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentGüzel Santlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-02-13T10:27:41Z
dc.date.available2020-02-13T10:27:41Z
dc.date.issued2010
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim 8. sınıf düzeyindeki öğrencilerin müzik dersine yönelik görüşleri aile, sınıftaki fiziksel yapılanma ve müzik dersi öğretim programı açısından değerlendirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Bursa ili İnegöl ilçesi merkeze bağlı 29 ilköğretim okulunda öğrenim görmekte olan 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Araştırmada var olan durumu ortaya koymak amacıyla betimsel yöntem kullanılmış, veriler kaynak tarama ve anket yoluyla toplanmıştır. Kaynak tarama çalışmasında konu ile ilgili kitaplar, bilimsel yazılar, tezler incelenmiş ve kaynak tarama kapsamında internet ortamından da yararlanılmıştır. Öğrencinin müzik dersine ilişkin görüşlerinin anket yoluyla alındığı bu çalışmada 2303 öğrenciden elde edilen veriler SPSS 16.0 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda ortaya çıkan bulgular yorumlanarak sonuca göre öneriler getirilmiştir.Araştırma sonucunda ilköğretim 8. sınıf düzeyindeki öğrencilerin müzik dersine bakış açılarında aile içinde müziksel ortamın olmasının, müzik dersinin etkin işlenmesinin, ders dışı müziksel faaliyetlere katılma ve programda yer alan öğrenme alanlarının öğrencilerin müzik dersine yönelik görüşlerinde etkili ve yönlendirici olduğu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractIn this research, 8th grade elementary school students' opinions on music lesson in terms of the variables of family, class' physical structure and music curriculum have been evaluated. The research sample is constituted from 8th grade students of 29 elementary schools in İnegöl, the central district of Bursa.The study is a descriptive research in which the data were collected through literature review and a survey. Within the literature review, books, scientific papers, theses and dissertations of the related studies were examined and the internet sources were used. Students opinions on music lesson were taken through a survey applied to 2303 students. The data obtained were analyzed using SPSS 16.0 statistical program. As a result of data analysis, results were interpreted according to the emerging findings and recommendations were made.As a result of the research, it is found that the family musical environment, active music lessons, extracurricular musical activities, and the learning domains of the music curriculum affects and routes the 8th grade elementary school students' opinions on music lessons.
dc.format.extentXII, 82 sayfa
dc.identifier.citationKaya. S. (2010). İlköğretim 8. sınıf düzeyindeki öğrencilerin müzik dersine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/8805
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEducation
dc.subjectElementary music
dc.subjectElementary school
dc.subjectMusic curriculum
dc.subjectLearning elements
dc.subjectİlköğretim müzik
dc.subjectİlköğretim müzik dersi
dc.subjectÖğrenme ögeleri
dc.subjectEğitim
dc.subjectÖğretim programı
dc.titleİlköğretim 8. sınıf düzeyindeki öğrencilerin müzik dersine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the 8th grade elementary school students' opinions on music lesson in terms of different variables
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimleri Enstitüsü/Güzel Santlar Eğitimi Ana Bilim Dalı/Müzik Eğitimi Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
263070.pdf
Boyut:
2.17 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama