Publication:
Arnavutluk’ta din eğitimi ve İşkodra Medresesi örneği

dc.contributor.advisorAy, Mehmet Emin
dc.contributor.authorTruçi, Leonard
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentDin Eğitimi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-10T11:59:21Z
dc.date.available2019-12-10T11:59:21Z
dc.date.issued2019-09-03
dc.description.abstractArnavutluk, İslam diniyle tanışmasıyla birlikte, din eğitimi ve öğretimi konusunda yoğun bir faaliyete sahne olmuştur. Osmanlılardan ayrılıp müstakil bir devlet haline gelmesiyle, gerek krallık, gerekse Enver Hoca döneminin rejim baskıları neticesinde, din eğitiminin halk nezdinde zayıflatılmaya çalışıldığı görülmüştür. Buna rağmen, Arnavut halkının, dinî inançlarını muhafaza etmek gayesiyle din eğitimini muhafaza etmeye çalıştığını söylemek mümkündür. Komünizm rejiminin çöküşünden sonra Arnavutluk anayasasında din eğitimine verilen önem, muhtelif cemaatler ve dernekler vesilesiyle din eğitiminin nasıl geliştiğini, bununla birlikte parlamentoda, devlet okullarında din eğitiminin olup olmaması tartışmaları ile ilgili tarihi bilgiler verilmeye çalışılmıştır. Genel olarak Arnavutluk’ta din eğitimi, özel olarak da İşkodra Şeh Shamia Medresesinin ele alarak ders müfredatını resmi evraklardan ve öğrencilerin aileleriyle yapmış olduğumuz mülakatlardan edindiğimiz bilgileri aktarmaya gayret ettik.
dc.description.abstractWith the introducation of Islamic religion, Albania has witnessed intense activity in religious education and training. With the separation of the Ottomans and becoming an independent state, both the kingdom and Enver Hoxha regime tried to weaken religious education among the pepole. Nevertheless, it is possible to say that the Albanian people are trying to preserve religious education in order to preserve ther religious beliefs. After the collapse of the communism regime, the importance give to religious education in the Albania constitution, the development of religious education through various communities and associations, as well as historical information about the debate on whether or not there is religious education in the state schools have been tried to be given. Wetried to convey the information we obtained from official documents and interviews with the families of the students by taking religious education in Albania in general an Shamia Madrasah in Shkodra City in particular.
dc.format.extentXIII, 111 sayfa
dc.identifier.citationTruçi, L. (2019). Arnavutluk’ta din eğitimi ve İşkodra Medresesi örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/2791
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectArnavutluk
dc.subjectAlbania
dc.subjectDin
dc.subjectDin eğitimi
dc.subjectAnayasa
dc.subjectİslam
dc.subjectEğitim
dc.subjectKomünizm
dc.subjectMedrese
dc.subjectİşkodra
dc.subjectReligion
dc.subjectReligious education
dc.subjectConstitution
dc.subjectIslam
dc.subjectCommunism
dc.subjectMadrasa
dc.subjectShkodra
dc.subjectEducation
dc.titleArnavutluk’ta din eğitimi ve İşkodra Medresesi örneği
dc.title.alternativeReligious education in Albania and Shkodra Madrasah example
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı/Din Eğitimi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
701621043.pdf
Size:
1.51 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: