Publication:
Yöneticilerin kurumsal sürdürülebilirlik algısı ve farkındalık düzeylerini tespite yönelik bir araştırma: BIST Bursa şirketleri araştırması

dc.contributor.advisorSayılar, Yücel
dc.contributor.authorKorkmaz, Didem Handan
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentİşletme Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-01-05T10:42:31Z
dc.date.available2021-01-05T10:42:31Z
dc.date.issued2020-02-07
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı; işletme yöneticilerinin kurumsal sürdürülebilirliğe yönelik farkındalıklarının tespit edilmesi ve kurumsal sürdürülebilirliğe yönelik algılarını ortaya koymaktır. Bu kapsamda kurumsal sürdürülebilirlik kavramının ne olduğunu ve yöneticiler açısından ne ifade ettiğini belirlemek ve yine yöneticilerin algıları çerçevesinde kurumsal sürdürülebilirlik uygulamalarının işletmelere sağladığı faydaları anlamaya çalışmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla çalışmanın birinci bölümünde kurumsal sürdürülebilirlik olgusu ana hatlarıyla ortaya konulduktan sonra kurumsal sürdürülebilirliğin ölçülmesi konusundan kısaca bahsedilmiştir. İkinci bölümde ise kurumsal sürdürülebilirliğin işletmelere sağladığı faydalar incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise yöneticilerin kurumsal sürdürülebilirliğe yönelik farkındalıklarını tespit etmek amacıyla BİST Bursa şirketleri özelinde bir alan araştırması yapılmıştır. Sonuç bölümünde ise söz konusu ilişkiye dair tasarlanan ve yürütülen araştırmanın bulguları yer almaktadır.
dc.description.abstractThe main objective of this study is to determine the awareness of business managers towards corporate sustainability and to reveal their perceptions towards corporate sustainability. In this context, it is aimed to determine what the concept of corporate sustainability is and what it means for managers, and also to try to understand the benefits of corporate sustainability practices to businesses within the framework of managers perceptions. To this end, the first part of the study outlines the phenomenon of corporate sustainability and briefly discusses the issue of measuring corporate sustainability. In the second section, the benefits of corporate sustainability to businesses are examined. In the third section, a field survey was conducted by BIST Bursa companies in order to determine the managers awareness of corporate sustainability. Conclusion in the chapter, the findings of the research designed and conducted on the relationship in question are included.
dc.format.extentIX, 73 sayfa
dc.identifier.citationKorkmaz, D. H. (2020). Yöneticilerin kurumsal sürdürülebilirlik algısı ve farkındalık düzeylerini tespite yönelik bir araştırma: BIST Bursa şirketleri araştırması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14799
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKurumsal sürdürülebilirlik
dc.subjectBİST şirketleri
dc.subjectSürdürülebilirlik raporları
dc.subjectCorporate sustainability
dc.subjectBIST companies
dc.subjectSustainability report
dc.titleYöneticilerin kurumsal sürdürülebilirlik algısı ve farkındalık düzeylerini tespite yönelik bir araştırma: BIST Bursa şirketleri araştırması
dc.title.alternativeA research towards the level of corporate sustainability and diversity of managers: Research of BIST Bursa companies
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı/İşletme Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Didem_Handan_KORKMAZ .pdf
Size:
1.54 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: