Publication:
Bursa Vakıf Kültürü Müzesi hat levhaları

dc.contributor.advisorDağdeler, Coşkun
dc.contributor.authorYavaş, Doğan
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentSanat Tarihi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentTürk İslam Sanatları Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-01-03T10:18:33Z
dc.date.available2020-01-03T10:18:33Z
dc.date.issued2019-07-01
dc.description.abstractTarih boyunca Kur‟an yazısı İslam topluluklarının ortak yazısı olmuştur. Ancak bu yazıyı geliştirme, güzelleştirme yolunda en çok emek sarf eden Osmanlılar, olduğu herkesçe bilinen bir gerçektir. Osmanlıların, bu çabaları yazıyı başlı başına bir sanat haline getirmiştir. Bunun en önemli gerçeğinin tespiti “Kur‟an Hicaz‟da nazil oldu, Mısır‟da okundu, İstanbul‟da yazıldı” sözü bunu en güzel anlatmaktadır. Bu çalışmada, Bursa Vakıf Kültürü Müzesi koleksiyonunda bulunan hat levhaları incelenmiştir. İncelemiş olduğumuz her bir eser için fotoğraflar çekilmiş ve bilgi fişleri oluşturulmuştur. Bilgi fişlerinde hat levhalarının okunuşları ve açıklamaları, dönemleri ve hattatları, ebatları, bezemelerinde kullanılan teknikler, süsleme özellikleri ve işleme teknikleri gibi bilgiler envanter kayıtlarına dayanarak verilmiştir. Araştırmada incelemiş olduğumuz 77 adet hat levhasının XVIII. ve XX. yüzyıl tarihleri arasına ait olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractIt is a well known fact that the alphabet of Holy Qur‟an is the universal alphabet of Islamic communities. The Ottomans put a considerable and remarkable efforts to develop and signify this alphabet. These efforts evolved into the alphabet being considered as a medium of art. The following saying concludes this evolution “The Qur‟an was revealed in Hicaz, read in Egypt and written in Istanbul.” This work is a detailed summary of Bursa Foundation Culture Museum Calligraphy tablets. All the calligraphy tablets were stored as photographs and identified with information sheets. The information sheets cover the readings, explanations, periods, calligraphs, sizes, illumination techniques, decorations and production specifications. The study covers 77 calligraphy tablets dated between 18th and 20th centuries.
dc.format.extentXIV, 237 sayfa
dc.identifier.citationYavaş, D. (2019). Bursa Vakıf Kültürü Müzesi hat levhaları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/5016
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBursa
dc.subjectCalligraphy
dc.subjectHat
dc.subjectHattat
dc.subjectVakıf
dc.subjectMüze
dc.subjectBursa Vakıf Kültürü Müzesi
dc.subjectCalligraph
dc.subjectFoundation
dc.subjectMuseum
dc.subjectBursa Foundation Culture Museum
dc.titleBursa Vakıf Kültürü Müzesi hat levhaları
dc.title.alternativeBursa Foundation Culture Museum calligraphy tablets
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Sanat Tarihi Ana Bilim Dalı/Türk İslam Sanatları Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Bursa Vakıf Kültürü Müzesi Hat Levhaları.pdf
Size:
19.3 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: