Publication:
Enhancing language skills and environmental literacy: An eco-pedagogical approach to teaching English to young learners

dc.contributor.advisorGürsoy, Esim
dc.contributor.authorÖzcan, Eda Nur
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0003-4825-6067
dc.date.accessioned2025-03-25T05:45:55Z
dc.date.issued2025-02-03
dc.description.abstractCritical pedagogy offers powerful opportunities to enhance critical awareness while promoting a sense of agency in learners. Although critical pedagogy has been widely explored in education, its integration with environmental education and English language teaching to young learners remains underexplored in EFL contexts. The study addresses this gap by designing a 12-week theme-based instructional model grounded in critical pedagogy and exploring the model’s impact on learners’ environmental literacy and communicative language skills. The study adopts an embedded mixed-methods design within a larger case study framework, using a one-group pretest/posttest design with a group of 4th graders. The pretests and posttests measuring environmental knowledge, behavior, affect, and listening and speaking skills were administered to evaluate the changes resulting from the intervention. Drawing tasks, student diaries and interviews further explored how the model contributed to critical awareness, empowerment, agency and social action in the situated context. The findings indicated significant improvements in learners’ environmental knowledge as a component of environmental literacy and critical awareness of environmental issues, as well as high engagement in language courses, such as active participation and deeper interest. Learners demonstrated a deeper understanding of key environmental issues, ability to propose specific solutions and recognition of their agency in addressing these issues. Additionally, notable changes were observed in listening and speaking skills, particularly through the expansion of learners’ environmental vocabulary. However, only a few significant changes were found in environmental behaviors, and no significant changes were observed in affective responses. Nevertheless, the interviews suggested that longer interventions could further empower learners and lead to noticeable shifts in behavior and affect components of environmental literacy. This study offers both theoretical and practical insights for language educators seeking to foster active, socially responsible learners capable of addressing today’s environmental challenges.
dc.description.abstractEleştirel pedagojinin öğrencilerde eleştirel farkındalığı artırma ve eylem gücünü destekleme konusunda güçlü fırsatlar sunduğu bilinmektedir. Eleştirel pedagoji, eğitimde geniş çapta incelenmiş olsa da çevre eğitimi ve çocuklara yabancı dil olarak İngilizce öğretimi ile entegrasyonu henüz yeterince araştırılmamıştır. Bu çalışma, 12 haftalık temaya dayalı bir eleştirel pedagoji modeli tasarlayarak ve bu modelin öğrencilerin çevre okuryazarlığı ve iletişimsel dil becerileri üzerindeki etkisini araştırarak literatürdeki boşluğu doldurmayı amaçlamaktadır. Çalışma, daha geniş bir vaka çalışması çerçevesinde yerleştirilmiş karma yöntemler tasarımı benimsemekte olup, 4. sınıf öğrencilerinden oluşan bir grup ile tek grup ön test/son test tasarımı kullanmıştır. Çalışmada, müdahalenin etkilerini değerlendirmek amacıyla çevre bilgisi, davranışı, duygu durumu ve dinleme-konuşma becerilerini ölçen ön test ve son testler uygulanmıştır. Çizim görevleri, öğrenci günlükleri ve mülakatlar ise modelin öğrencilerde eleştirel farkındalık, güçlendirme, eylem gücü ve sosyal eyleme nasıl katkıda bulunduğunu derinlemesine incelemek için kullanılmıştır. Bulgular, öğrencilerin çevre okuryazarlığının bir parçası olarak çevre bilgisi ve eleştirel farkındalıkta önemli iyileşmeler olduğunu, dil derslerine yüksek düzeyde katılım ve daha derin bir ilgi gösterdiklerini ortaya koymuştur. Öğrenciler, çevresel sorunlar hakkında daha derin bir anlayış geliştirmiş, belirli çözümler önerme yeteneği kazanmış ve bu sorunlara yönelik eylem güçlerinin farkına varmışlardır. Ayrıca, dinleme ve konuşma becerilerinde, özellikle çevresel kelime dağarcığının genişlemesiyle önemli iyileşmeler gözlemlenmiştir. Ancak, çevre davranışlarında yalnızca birkaç anlamlı değişiklik bulunmuş ve duygusal tepkilerde herhangi bir anlamlı değişiklik bulunmamıştır. Bununla birlikte, mülakatlar, daha uzun müdahalelerin öğrencileri daha fazla güçlendirebileceğini, davranış ve duygu durumlarında belirgin değişikliklere yol açabileceğini önermektedir. Bu çalışma, günümüz çevresel sorunları ele alabilecek aktif ve sosyal sorumluluk sahibi öğrenciler yetiştirmeyi amaçlayan dil eğitmenleri için hem teorik hem de pratik içgörüler sunmaktadır.
dc.format.extentXIII, 184 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/50713
dc.language.isoen
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÇevre eğitimi
dc.subjectÇevre okuryazarlığı
dc.subjectEleştirel pedagoji
dc.subjectGenç öğrenciler
dc.subjectTema tabanlı dil öğretimi
dc.subjectCritical pedagogy
dc.subjectEnvironmental education
dc.subjectEnvironmental literacy
dc.subjectTheme-based language instruction
dc.subjectYoung learners
dc.titleEnhancing language skills and environmental literacy: An eco-pedagogical approach to teaching English to young learners
dc.title.alternativeYabancı dil becerilerini ve çevre okuryazarlığını geliştirme: Çocuklara İngilizce öğretiminde çevreci pedagojik bir yaklaşımtr
dc.typedoctoralThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Eda_Nur_Ozcan.pdf
Size:
4.23 MB
Format:
Adobe Portable Document Format