Publication:
İşletmeden müşteriye (b2c) e-ticaret alanına ilişkin bibliyometrik analiz

dc.contributor.advisorAltıntaş, Murat Hakan
dc.contributor.authorSarıgöl, İlhan
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0001-6468-1333
dc.date.accessioned2023-08-17T07:04:16Z
dc.date.available2023-08-17T07:04:16Z
dc.date.issued2023-06
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı, İşletmeden müşteriye (b2c) e-ticaret konusunun hangi tematik çerçevelerle alan oluşturduğunu ve bu konunun kendi bünyesindeki alt dalları ile ilişkisel ağlarını belirlemektir. Web of Science veri tabanında ilgili anahtar kelimeler kullanılarak elde edilen akademik makaleler Vosviewer görsel haritalama programında eş-kelime analizi yöntemiyle kümelenerek görselleştirilmiştir. Yapılan analiz neticesinde 56 tema ve bu temaların bağlı bulunduğu 9 küme tespit edilerek söz konusu temalar hipotetik olarak kavramsallaştırılmıştır. Tez çalışması 2 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde işletmeden müşteriye (b2c) e-ticaret alanının kuramsal çerçevesi üzerinde durulmuş, ikinci bölümde ise işletmeden müşteriye (b2c) e-ticaret alanına ilişkin bibliyometrik analiz yapılmıştır. Bunu takiben, elde edilen bulgular ışığında sonuç ve öneriler alt bölümleri yer almaktadır.
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to determine the themes within which the topic of Business-to-Customer (b2c) e-commerce is shaped as a field and to determine the sub-fields and relationalnetworks of this topic. The academic articles obtained by using the relevant keywords in the Web of Science data base were clustered and visualised using iso-word analysis method in Vosviewer visual mapping program. As a result of the analysis, 56 themes and 9 clustersrelated to these themes were identified and these themes were conceptualised hypothetically. The thesis consists of 2 parts. In the first part, the theoretical framework of the business-to-customer (b2c) e-commerce field was emphasised, and in the second part, bibliometric analysis of the business-to-customer (b2c) e-commerce field was conducted. Following this,conclusions and recommendations are given in the light of the findings.
dc.format.extentXIII, 68 sayfa
dc.identifier.citationSarıgöl, İ. (2023). İşletmeden müşteriye (b2c) e-ticaret alanına ilişkin bibliyometrik analiz. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/33521
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDijital pazarlama
dc.subjectMüşteri ilişkileri
dc.subjectTüketici deneyimi
dc.subjectE-ticaret
dc.subjectAmazon
dc.subjectİş modelleri
dc.subjectb2c
dc.subjectDigital marketing
dc.subjectCustomer relations
dc.subjectConsumer experience
dc.subjectE-commerce
dc.subjectAmazon
dc.subjectBusiness models
dc.titleİşletmeden müşteriye (b2c) e-ticaret alanına ilişkin bibliyometrik analiz
dc.title.alternativeBibliometric analysis of business-to-customer (b2c) e-commerce field
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı/Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
İlhan_Sarıgöl.pdf
Size:
2.12 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: