Publication:
Kırmızı figürlü seramiklerde Eos ve lir tasvirleri

dc.contributor.advisorMert, İ. Hakan
dc.contributor.authorGül, Kübra Canan
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentArkeoloji Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentArkeoloji Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0002-8862-7873
dc.date.accessioned2021-12-15T10:10:21Z
dc.date.available2021-12-15T10:10:21Z
dc.date.issued2021-08-31
dc.description.abstractİnsan için “ölümsüzlük” varoluştan itibaren peşinden koşulan ve elde edilmek için türlü çabalar gösterilen bir ödül olarak görülmüştür. Zamana yenik düşen bedenlerimiz ile er ya da geç vedalaşırız. Müzik ve şiir ile ruhunu besleyen insan sanat eserleri yaratmış ve kendini değilse de onları ölümsüz kılmayı başarmıştır. Yunan mitolojisi tanrıların insani özellikler kazandığı insanların da tanrısal özellikler kazandığı hikayelerden oluşmaktadır. İnsan ve Tanrı arasındaki en temel ayrımlardan biri olan ölümsüzlük ise aşk, müzik ve şiir ile harmanlandığında karşımıza Eos ve Tithonos çıkar. Çalışmamızda ressamlara büyük ölçüde özgürlük sağlayan kırmızı figür tekniği ile işlenmiş seramikler üzerinde Eos ve lirin ilişkisini açıklamaya çalışılmıştır. Tezimizde literatürde sadece birlikte tasvir edildikleri ancak lirin sahnedeki anlamının açıklanmayışı ile oluşan boşluğu doldurmak amaçlanmaktadır.
dc.description.abstractImmortality for human beings has been seen as a reward that has been pursued from existence and made various efforts to obtain it. Sooner or later, we say goodbye to our bodies that have defeated to time. The human being feed his soul with music and poetry, our have created works of art and has succeeded in making them immortal, if not himself. Greek mythology consists of stories in which gods gain human characteristics and people gain divine characteristics. Eos and Tithonos appear before us when immortality, which is one of the most fundamental distinctions between man and God, is blended with love, music, and poetry. Our study has tried to explain the relationship of Eos and lyre on ceramics processed with the red-figure technique, which provides a great deal of freedom to the painters. Our thesis aims to fill the gap created by the fact that they are only depicted together in the literature, but the meaning of the lyre in the scene is not explained.
dc.format.extentVII, 69 sayfa
dc.identifier.citationGül, K. C. (2021). Kırmızı figürlü seramiklerde Eos ve lir tasvirleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/23279
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSeramik
dc.subjectKırmızı figür
dc.subjectLir
dc.subjectEos
dc.subjectCeramic
dc.subjectLyre
dc.titleKırmızı figürlü seramiklerde Eos ve lir tasvirleri
dc.title.alternativeEos and lyre descriptions in red figured ceramics
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Arkeoloji Ana Bilim Dalı/Arkeoloji Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Kübra Canan Gül.pdf
Size:
3.11 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: