Publication:
Endüstriyel tüketicilerin satın alma kararları bağlamında tedarikçi seçim kriterleri: Türkiye’de endüstriyel yapıştırıcı sektörüne yönelik analiz

dc.contributor.advisorAltıntaş, Murat Hakan
dc.contributor.authorStrugo, Rıfat
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentPazarlama Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0001-9374-7
dc.date.accessioned2021-09-14T11:52:52Z
dc.date.available2021-09-14T11:52:52Z
dc.date.issued2021-07-09
dc.description.abstractEndüstriyel Satın Alma günümüz işletmeleri için artık kar etme noktasındaki en önemli departman olmuştur. Globalleşen dünyada satarken kazanmak geride kalmış ve yerini satın alırken kazanmaya bırakmıştır. Bu nedenle endüstriyel tüketicilerin satın alma kararları kritik konuma gelmiştir. Tez çalışmasının amacı Türkiye’de mobilya sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin yapıştırıcı konusundaki satın alma kararlarını hangi kriterler bağlamında verdiklerini belirlemektir. Tez kapsamında öncelikle teorik kavramsallaştırma gerçekleştirilerek, endüstriyel tüketici karar alma mekanizması ile spesifik olarak tedarikçi seçim kriterleri incelenmiştir. Tez çalışmasının araştırma bölümünde ise endüstriyel yapıştırıcı sektöründe tedarikçi seçim kriterlerinin belirlenmesi ve bu kriterlerin olası öneminin belirlenmesine yönelik iki farklı örneklem üzerinde araştırma yürütülmüştür. Tezin son bölümü ise elde edilen bulgulara dayanarak akademik ve pratik katkılara yönelik değerlendirmeler ve analizler yer almaktadır.
dc.description.abstractNowadays industrial purchasing become the most important department about making profit. Time changed and to have the profit while selling the products is over. Today companies are earning while they are buying. The selling prices of the products are nearly the same and companies started to get profit while purchasing so this subject becomes critical. This thesis aim is to learn how the furniture companies are making purchasing decisions of the adhesives and to understand which subjects are more important for them. In the research part of the thesis, supplier selecting criterias in industrial adhesive sector and the possible value of these criterias are checked. In the last part of the thesis, the academical and social contribution is evaluated and analised due to the results.
dc.format.extentXI, 89 sayfa
dc.identifier.citationStrugo, R. (2021). Endüstriyel tüketicilerin satın alma kararları bağlamında tedarikçi seçim kriterleri: Türkiye’de endüstriyel yapıştırıcı sektörüne yönelik analiz. Yayınlanmamış doktora tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/21939
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSatın alma
dc.subjectEndüstriyel satın alma
dc.subjectAçıklayıcı faktör analizi
dc.subjectPurchasing
dc.subjectIndustrial purchasing
dc.subjectExploratory factor analysis
dc.titleEndüstriyel tüketicilerin satın alma kararları bağlamında tedarikçi seçim kriterleri: Türkiye’de endüstriyel yapıştırıcı sektörüne yönelik analiz
dc.title.alternativePurchasing decisions of the industrial consumers and an analysis about industrial adhesive sector in Turkey
dc.typedoctoralThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı/Pazarlama Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Rıfat STRUGO.pdf
Size:
1.16 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: