Publication:
Mesleki amaçlı İngilizce düzeyi belirleme sınavı geliştirilmesi üzerine bir çalışma

dc.contributor.advisorÖztürk, İsmet
dc.contributor.authorDemir, Canan
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-26T12:07:12Z
dc.date.available2019-12-26T12:07:12Z
dc.date.issued2006
dc.description.abstractGloballeşen dünyada yabancı dilin artık ihtiyaç olmaktan çıkıp bir olmazsa olmaz haline geldiği günümüzde; spesifik ihtiyaçlar, beklentiler ile yerel değerler nedeniyle firmaların yabancı dil gereksinimlerine bütünüyle çözüm sunabilecek ve ihtiyacı giderecek ulusal veya uluslar arası bir platform Türkiye’de bulunmamaktadır. Firmalar, gerek işe alırken iş tanımına uygun dil becerisine sahip adaylar ararken gerek başvuruları değerlendirirken, gerekse de çalışma esnasında doğabilecek gelişim ihtiyacını analiz edecek, kişi ve kişilere hedef gelişime uygun eğitim programları tasarlayacak bir servis arayışı içindedirler. Bu çalışmada firmaların bu konudaki ihtiyaçlarının neler olduğu ve bu ihtiyaçları karşılamanın ne derece mümkün olabileceği sorularına yanıtlar aranmaktadır. Mevcut ulusal ve uluslar arası sınav merkezleri ve sistemlerinin bu süreçte oynadıkları roller ve genel anlamda bu konudaki eksiklerin tanımlanması hedeflenmiş ve bu eksikleri gidermek için çözüm oluşturacak bir proje sunulmuştur.
dc.description.abstractToday, in our world, where the ability to speak a foreign language has become a must rather than a need, there is still no national or international platform, within Turkey, that provides a complete solution for the foreign language demands of companies. The reasons for this are due to some specific requirements, expectations and varying local values. Companies have been in search of a complete service, which could design educational programs suitable for aimed objectives while they are recruiting new employees, also evaluating the applications or analyzing needs for improvements that may arise at work. In this study, answers are sought for the following two main questions; “what are the demands of the companies in this area?” and “what extent is it possible to meet their needs?”. This study aims to identify the roles of present national and international testing organizations and the systems in this process, and the deficiencies within this subject, in a general sense. This project is presented as a possible solution to this deficiency.
dc.description.sponsorshipUKLA ACADEMY – Language School
dc.format.extentXII, 89 sayfa
dc.identifier.citationDemir, C. (2006). Mesleki amaçlı İngilizce düzeyi belirleme sınavı geliştirilmesi üzerine bir çalışma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/4433
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectYabancı dilde ölçme ve değerlendirme
dc.subjectİhtiyaç analizi
dc.subjectDüzey belirleme
dc.subjectMesleki amaçlı yabancı dil değerlendirmesi
dc.subjectLanguage testing
dc.subjectNeeds analysis
dc.subjectProficiency tests placement tests
dc.subjectLanguage testing for professional purposes
dc.titleMesleki amaçlı İngilizce düzeyi belirleme sınavı geliştirilmesi üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeDeveloping a proficiency test for professional purposes
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
204785.pdf
Size:
2.73 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: