Publication:
Hammadde tedarik aktivitesi için kesin zaman pencereli araç rotalama optimizasyonu

dc.contributor.advisorOrbak, Ali Yurdun
dc.contributor.authorAkca, Kuntay
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-10T10:32:45Z
dc.date.available2019-12-10T10:32:45Z
dc.date.issued2015
dc.description.abstractBu çalışma, klasik Araç Rotalama Probleminin (ARP) genelleştirilmiş bir hali olan Zaman Pencereli Araç Rotalama Problemi (ZP_ARP) dikkate alınarak hazırlanmıştır. ZP_ARPde klasik ARPden farklı olarak araçların doluluklarını en yüksek değere ulaştırmakla birlikte, uğrayacakları noktaların çalışma veya yükleme saatlerine uygun olarak kullanılmasına izin verilmektedir. Pratikte sıklıkla karşılaşılan bir problem olmasına rağmen, ZP_ARP ile ilgili literatürde az sayıda çalışma bulunmaktadır. Bu çalışmada, ZP_ARP için bir karma tamsayılı doğrusal programlama modeli önerilmiştir. Tedarikçiler; 5, 10, 15 ve 20'lik gruplara ayrılarak, önerilen bu matematiksel modelin çalışma kapasitesi ve süresi test edilmiş ve sonuçları sunulmuştur.
dc.description.abstractIn this paper, the vehicle routing problem with time windows (VRP_TW) which is the generalized version of the classic vehicle routing problem, is considered. Unlike the classic Vehicle Routing Problem, vehicles are allowed to be used according to shipment calendar of the suppliers with maximum filling ratio in the VRP_TW. Although the VRP_TW is often encountered in practice, there are very few studies in literature. In this study, a mathematical model proposed for the VRP_TW. Suppliers are divided in some groups with 5, 10, 15 and 15 members and the efficiency of this proposed mathematical model is analyzed.
dc.format.extentV, 124 sayfa
dc.identifier.citationAkca, K. (2015). Hammadde tedarik aktivitesi için kesin zaman pencereli araç rotalama optimizasyonu. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/2759
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKarma tamsayılı doğrusal programlama modeli
dc.subjectZaman penceresi
dc.subjectAraç rotalama problemi
dc.subjectAraçlarda yüksek doluluk oranı
dc.subjectMixed integer linear programming model
dc.subjectTime windows
dc.subjectVehicle routing problem
dc.subjectHigh filling rate
dc.titleHammadde tedarik aktivitesi için kesin zaman pencereli araç rotalama optimizasyonu
dc.title.alternativeSupply chain mathematical model for the vehicle routing problem with time windows
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
406517.pdf
Size:
1.97 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: