Publication:
İkinci yabancı dil olarak Fransızca öğreniminde yineleme, ulamlama ve anlamlandırma stratejilerinin kalıcılığa etkisi

dc.contributor.buuauthorAtan, Nurhayat
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentFransız Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-06-15T07:38:16Z
dc.date.available2020-06-15T07:38:16Z
dc.date.issued2005
dc.descriptionBu çalışma, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Prof. Dr. İclal Ergenç'in danışmanlığında Nurhayat Atan tarafından hazırlanan "İkinci yabancı dil olarak Fransızca öğreniminde yineleme, ulamlama ve anlamlandırma stratejilerinin kalıcılığa etkisi" adlı doktora tezine dayanılarak hazırlanmıştır.
dc.description.abstractBu çalışmada, birinci yabancı dili İngilizce olup, ikinci yabancı dil olarak Fransızca öğrenen yetişkinlere uygulanan yineleme, ulamlama ve anlamlandırma stratejilerinin kalıcılığa etkisi, anımsama ve tanıma puanları açısından değerlendirilmiştir. Diğer taraftan aynı öğrencilerin yabancı dil öğrenme stratejilerinin anımsama ve tanıma süreçlerine etkisi araştırılmıştır. Yarı deneysel araştırma modeli temel alınarak gerçekleştirilen bu çalışmaya Fransızca hazırlık sınıflarında ve dil okulunda öğrenim görmekte olan toplam 100 denek katılmıştır. Anımsama ve tanımanın ölçülmesinde AVLT (Auditory Verbal Learning Tests) İşitsel Sözel Öğrenme Testleri ve Dil Öğrenim Stratejisini ölçen bir anket (SILL, Stratejy Inventory for Language Learning) uygulanmıştır.
dc.description.abstractStudents of foreign language, initially in English and secondly in French were analysed in regards of their capacities of recognition and remembering with different strategies: repetition, categorisation and interpretation. A total of hundred French learners in preparatory and language learning classes were the bases of this study through a semi experimental model. For the evaluation, Auditory Verbal Learning Tests (AVLT) and Strategy Inventory for Language Learning (SILL) tests were applied.
dc.identifier.citationAtan, N. (2005). "İkinci yabancı dil olarak Fransızca öğreniminde yineleme, ulamlama ve anlamlandırma stratejilerinin kalıcılığa etkisi". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 18(2), 269-298.
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue2
dc.identifier.urihttp://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152321/5000138130.pdf?
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/11218
dc.identifier.volume18
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÖğrenme stratejileri
dc.subjectBellek
dc.subjectKısa süreli ve uzun süreli bellek
dc.subjectTanıma ve anımsama
dc.subjectKalıcılık
dc.subjectLearning strategies
dc.subjectMemory
dc.subjectShort term memory and long term memory
dc.subjectRecognition
dc.subjectRemembering
dc.subjectRetention
dc.titleİkinci yabancı dil olarak Fransızca öğreniminde yineleme, ulamlama ve anlamlandırma stratejilerinin kalıcılığa etkisi
dc.title.alternativeThe effect of repetition, reaching and interpretation strategies on retention in French as a second foreign language
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/Fransız Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
18_2_5.pdf
Size:
344.18 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: