Yayın:
Camus ve tiyatro

dc.contributor.buuauthorÖzçelebi, Ali
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2021-03-04T12:07:50Z
dc.date.available2021-03-04T12:07:50Z
dc.date.issued1986
dc.descriptionBu yazı, Türkiye Felsefe Kurumu ile Türkiye Sanat Kurumunun Camus'nün ölümünün 25. yıldönümü nedeniyle 28.Xll.1985 tarihinde Ankara'da ortaklaşa düzenledikleri , Albert Camus, Sanatı ve Felsefesi konulu açık oturumda yapılan konuşmanın metnidir.
dc.description.abstractZamanla sınırlı bu konuşmada, Camus'nün dört oyununun önemi, güncelliği, ülkemizdeki çevirileri ve sahnelenişleri anımsatıldıktan sonra, oyuncu-insan Camus, Sanatçı-Camus ve düşünür. Camus için tiyatronun ne olduğu, ne olması gerektiği konuları üstünde duruluyor. Tiyatroyla ilişkisi Moliere'inkine benzeyen Camus, yazar ve düşünür olmadan önce oyuncu olarak girmiştir tiyatro evrenine. Onun için tiyatro dünyanın küçültülmüş bir modelidir. Dostluk, arkadaşlık, sevgi, iyimserlik kısaca yaşamın tüm görünümleri bulunabilir, yaşanabilir. Ayrıca tiyatro bir okuldur; yaşamın öğrenildiği bir üniversitedir. Yazar Camus için tiyatro, öteki türlerden çok daha elverişli, çarpıcı, etkileyici, doğal bir anlatım aracıdır. İnsana ulaşılan en kestirme yoldur. Düşünür Camus, roman ve denemelerinde anlattığı düşüncesini, saçmayı ve başkaldırmayı oyunlarında daha somut, gözle görülür biçimde sergileyebilir. Ayrıca, kişileri sahnede yaptıkları ve söyledikleriyle çağdaş insana davranış örnekleri sunarlar. Seçmek seyircinin işidir. Bu açıdan değerlendirildiğinde Camus'nun oyunlarından, oyun kişilerinden bugün de öğreneceğimiz çok şey var.
dc.description.abstractCe texte reproduit le discours fait dans la réunion organisée pour le 25e anniversaire de la mort d 'Albert Camus par Türkiye Felsefe Kurumu et Türkiye Sanat Kurumu, à Ankara, le 28 décembre 1985. Donc, dans la durée limitée accordée à chacun des participants, on y évoque d 'abord l'aventure de l'œuvre théâtrale de Camus en Turquie, et on insiste sur la leçon contenue dans cette œuvre qui garde toujours son actualité et son université. Ensuite on essaie de résumer ce que c'était le théâtre pour Camus-acteur, Camus-homme de lettres et Camus-penseur. Camus, jeune homme vivant en Algérie, dont l'aventure ou la relation avec le théâtre nous rappelle celles de Molière, était passionné du genre dramatique. Un excellent joueur, il y trouvait la camaraderie, l'amitié, la solidarité, la lutte, l'optimisme, ete. Le théâtre était pour lui "un des lieux du monde o u (il est) heureux ", ou l'on partage "avec (ses) collaborateurs (. .. ) les ennuis et les joies d 'une action commune ", c 'est-à-dire "la camaraderie ... "
dc.identifier.citationÖzçelebi, A. (1986). ''Camus ve tiyatro''. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 57-63.
dc.identifier.endpage63
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage57
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17031
dc.identifier.volume1
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectCamus
dc.subjectTiyatro
dc.subjectOyuncu
dc.subjectYaşam
dc.subjectİnsana ulaşım
dc.subjectThéâtre
dc.subjectJoueur
dc.subjectLa vie
dc.subjectTouchez les gens
dc.titleCamus ve tiyatro
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
1_1_9.pdf
Boyut:
1.64 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama

Koleksiyonlar