Publication:
Tüketici karar alma stilleri: Türkiye ve Azerbaycan arasında bir karşılaştırma

dc.contributor.advisorÖzdemir, Erkan
dc.contributor.authorOmarov, Zaur
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-05-10T10:57:07Z
dc.date.available2020-05-10T10:57:07Z
dc.date.issued2016-06-13
dc.description.abstractTüketiciler, satın alma kararlarını farklı kriterleri dikkate alarak yapmaktadırlar. Fiyat, kalite, moda, eğlence gibi başlıklarda toplanan bu kriterler tüketicilerin satın alma karar stillerini de şekillendirmektedir. Dolayısıyla tüketiciler karar alma stillerine göre pazar segmentlerine ayrılabilmektedir. Bu tez çalışması üç bölümden oluşmuştur. Tezin birinci bölümünde karar alma ve tüketici karar alma süreci, ikinci bölümünde tüketici karar alma stilleri ele alınmakta, üçüncü bölümünde tüketici karar alma stillerinin Türkiye ve Azerbaycan'da uygulanan anket çalışması araştırması yer almaktadır. Tezin uygulama kısmı için gereken veriler yüzyüze anket yöntemiyle toplanmıştır. Türkiye'de 388 ve Azerbaycan'da 391 kişiyle görüşülerek anket yapılmıştır. Anket çalışması sonucunda elde edilen veriler faktör analiziyle incelenmiş ve bulunan tüketici karar alma stilleri ülkelere göre karşılaştırılmıştır.
dc.description.abstractConsumers making their purchase decisions according different criterias. The criterias were gathered under the subtitles like price, quality, fashion and entertainment make the decision-making styles of the consumers. So consumers are divided to market segments according to the decision-making styles.This thesis is formed from three chapters like theory, literature (old researches on this topic) and practice. It was discussed theory in the first chapter, literature in the second chapter and practice part in the third chapter. The statistics about the third chapter were gathered with survey method. The survey was made meeting 388 people from Turkey and 391 people from Azerbaijan. The datas getting in the end of the research were investigated by factor analyze and obtained decision-making styles were comparised.
dc.format.extentXI, 100 sayfa
dc.identifier.citationOmarov, Z. (2016). Tüketici karar alma stilleri: Türkiye ve Azerbaycan arasında bir karşılaştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10618
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKarar alma
dc.subjectTüketici karar alma stili
dc.subjectTürkiye
dc.subjectAzerbaycan
dc.subjectDecision making
dc.subjectDecision making styles
dc.subjectTurkey
dc.subjectAzerbaijan
dc.titleTüketici karar alma stilleri: Türkiye ve Azerbaycan arasında bir karşılaştırma
dc.title.alternativeConsumer decision making styles: A comparison between Turkey and Azerbaijan
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı/Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
445193.pdf
Size:
1.94 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: