Publication:
Mesleki açık öğretim lisesi bilişim teknolojileri alanında verilen eğitimin etkililiğine yönelik öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi

dc.contributor.advisorYüksel, Sedat
dc.contributor.authorŞentürk, Emel
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-17T06:02:53Z
dc.date.available2019-12-17T06:02:53Z
dc.date.issued2009-06-15
dc.description.abstractAraştırmanın amacı; Bursa ilinde Mesleki Açık Öğretim Lisesi Bilişim Teknolojileri alanı öğrencilerinin alandaki eğitime yönelik görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Mesleki Açık Öğretim Lisesi eğitimine yönelik veri toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Çalışmada uzaktan eğitim ve mesleki eğitim kavramlarına değinilmiştir. Araştırma, Bursa ilinde Mesleki Açık Öğretim Lisesi Bilişim Teknolojileri bölümüne devam eden 294 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Mesleki Açık Öğretim Lisesi Bilişim Teknolojileri alanı eğitimine yönelik görüşler cinsiyet, bir işte çalışma durumu, bilgisayar ve internet imkanı değişkenleri açısından incelenmiştir. Verileri analiz etmek için SPSS 13.00 programında Kay-Kare testi, frekans, yüzde hesaplamaları kullanılmıştır. Aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır: Alanındaki öğrencilerin eğitime yönelik görüşleri orta düzeydedir. Bununla birlikte öğrencilerin bazı sorunları vardır.Öğrencilerin eğitime yönelik görüşleriyle cinsiyet, bir işte çalışma durumu, bilgisayar ve internet imkanı değişkenleri arasında bazı sorularda anlamlı farklar vardır.Araştırma sonunda sonuçlara dayalı olarak araştırmacı tarafından bazı öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this research is to evaluate opinions of students in Vocational Open High School's Information and Communication Technologies department towards the education in Bursa. In this research survey method has been applied. A questionnaire which was developed by the researcher was used to collect the data towards education of Vocational Open High School. In this study, distance learning and Vocational Education subjects have been studied. The research was carried out with 294 students studying in education program of Vocational Open High School's Information and Communication Technologies department in Bursa. The opinions towards education in Vocational Open High School's Information and Communication Technologies department were examined considering gender, working in a job, computer and internet opportunity. To evaluate the data, Chi-square tests, frequency and percent calculations were used in the program of SPSS 13.00. Following results were found: The opinions of students in department towards their education are at intermediate level. However, the students have some problems.In some questions, there are some significant differences between the opinions of students towards the education and the variables which are gender, working in a job, computer and internet opportunity. At the end of the research, some suggestions based on the results have been presented by the researcher.
dc.format.extentVII, 113 sayfa
dc.identifier.citationŞentürk, E. (2009). Mesleki açık öğretim lisesi bilişim teknolojileri alanında verilen eğitimin etkililiğine yönelik öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/3299
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.relation.tubitak2210 Yurt İçi Yüksek Lisans Burs Programı
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBilişim teknolojileri alanı
dc.subjectUzaktan eğitim
dc.subjectMesleki açık öğretim lisesi
dc.subjectMesleki eğitim
dc.subjectInformation and communication technologies department
dc.subjectDistance education
dc.subjectVocational open high school
dc.subjectVocational education
dc.titleMesleki açık öğretim lisesi bilişim teknolojileri alanında verilen eğitimin etkililiğine yönelik öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of students' opinions towards effectiveness of education in vocational open high school's information and communication technologies department
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı/Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
235277.pdf
Size:
2.02 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: