Publication:
High school students' abstraction process of the knowledge of signum functions based on piecewise functions

dc.contributor.buuauthorAltun, Murat H.
dc.contributor.buuauthorKayapınar, Aslıhan Yılmaz
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
dc.contributor.scopusid56011404800
dc.contributor.scopusid56010849300
dc.date.accessioned2022-04-25T11:51:56Z
dc.date.available2022-04-25T11:51:56Z
dc.date.issued2011-10
dc.description.abstractIn recent years, learning environments have been radically affected by the scientific developments regarding cognitive processes. In our study, we examined high school students' process of abstraction of the knowledge of signum functions in a learning environment created by considering such developments. In the instruction phase, which employed a case study and group studies with two high school students, three specially-designed sequential problems were used. It was observed that the students used the knowledge they had abstracted for the first problem in order to solve the others, and they abstracted the knowledge of piecewise and signum functions accurately to a certain extent. The study also showed that using environmental events and problems to teach about functions strongly contributes to learning.
dc.description.abstractSon yıllarda öğrenme ortamları, bilişsel süreçlerle ilgili bilimsel gelişmelerden ciddi şekilde etkilenmiştir. Çalışmamızda bu gelişmeler dikkate alınarak hazırlanan bir öğrenme ortamında, lise öğrencilerinin İşaret Fonksiyonu bilgisini oluşturma süreçleri incelenmiştir. Örnek olay yöntemi ve iki lise öğrencisiyle grup çalışması şeklinde yürütülen bu çalışmanın öğretim kısmında, sıralı üç problem tasarlanmış ve kullanılmıştır. Çalışmada öğrencilerin ilk problemde oluşturdukları bilgiyi, sonrakilerde de kullandıkları, Parçalı Fonksiyon ve İşaret Fonksiyonu bilgisini belirli bir düzeyde doğru olarak oluşturabildikleri gözlenmiştir. Çalışma ayrıca, fonksiyonların öğretiminde çevresel olay ve problemlerin kullanılmasının öğrenmeye olan güçlü katkısını ortaya koymuştur.
dc.identifier.citationAltun, M. vd.(2011). "High school students' abstraction process of the knowledge of signum functions based on piecewise functions". Eğitim ve Bilim-Education and Science, 36(162), 66-83.
dc.identifier.endpage83
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.issue162
dc.identifier.scopus2-s2.0-84892730688
dc.identifier.startpage66
dc.identifier.urihttp://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/468/311
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/26049
dc.identifier.volume36
dc.identifier.wos000296989300006
dc.indexed.scopusScopus
dc.indexed.trdizinTrDizin
dc.indexed.wosSSCI
dc.language.isoen
dc.publisherTürk Eğitim Derneği
dc.relation.journalEğitim ve Bilim-Education and Science
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEducation & educational research
dc.subjectSignum functions
dc.subjectPiecewise functions
dc.subjectLearning in context
dc.subjectConstructing
dc.subjectAbstraction process
dc.subjectİşaret fonksiyonu
dc.subjectParçalı fonksiyon
dc.subjectBağlam içinde öğrenme
dc.subjectYapılandırma
dc.subjectSoyutlama süreci
dc.subject.scopusLinear Algebra; Mathematics Education; Computer Algebra System
dc.subject.wosEducation & educational research
dc.titleHigh school students' abstraction process of the knowledge of signum functions based on piecewise functions
dc.title.alternativeLise öğrencilerinin parçalı fonksiyon üzerine işaret fonksiyonu bilgisini oluşturma süreci
dc.typeArticle
dc.wos.quartileQ4
dc.wos.quartileQ4
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
local.indexed.atTrDizin
local.indexed.atWOS
local.indexed.atScopus

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Altun_Kayapınar_2011.pdf
Size:
1.31 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: