Publication:
Ambulans kabinindeki hava koşullarının sayısal ve deneysel olarak incelenmesi

dc.contributor.advisorKılıç, Muhsin
dc.contributor.authorYurdakul, Candaş
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0003- 2855-0701
dc.date.accessioned2023-06-16T06:58:41Z
dc.date.available2023-06-16T06:58:41Z
dc.date.issued2023
dc.description.abstractAmbulanslar, acil müdahale ve ilk yardım sebebiyle önemlidir. Soğuk iklim şartlarının olduğu bölgelerde aracın kendine ait hava ısıtma sistemi bazen yeterli olmamaktadır. Bu yüzden araca ek olarak ısıtıcı ilavesi yapılmaktadır. Ambulansların hastaya ulaşma süresi önemlidir. Bu sebeple kabin içi termal koşulların kısa sürede uygun olması gerekmektedir. Kabin içerisinde bulunan bir hasta için termal konfor şartları önemlidir. Bu tez çalışmasında, ambulans kabini havasının ısıtılma süreci deneysel ve sayısal olarak incelenmiştir. Sayısal çalışma yöntemi olarak geçici rejim hesaplamalı akışkanlar dinamiği yöntemi kullanılmıştır. Deneysel çalışmada uygun ortam koşulları sağlanarak zamana bağlı ölçüm sonuçları kaydedilmiştir. Deneysel çalışma sonuçları ile hesaplamalı akışkanlar dinamiği analizi sonuçları doğrulanmıştır. Elde edilen veriler sonucunda sistemin rejime girme süresi, sıcaklık dağılımı ve termal konfor etkisi değerlendirilerek önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractAmbulances are important for emergency response and first aid. In regions with cold climatic conditions, the vehicle's own air heating system is sometimes not sufficient. Therefore, a heater is additionally added to the vehicle. The amount of time it takes ambulances to arrive at the patient is crucial. For this reason, the thermal conditions in the cabin must be suitable in a short time. Thermal comfort conditions are important for a patient in the cabin. In this thesis, the heating process of ambulance cabin air is investigated experimentally and numerically. Transient regime computational fluid dynamics method is used as the numerical study method. In the experimental study, suitable ambient conditions were provided and time dependent measurement results were recorded. The results of the experimental study were verified with the results of computational fluid dynamics method analysis. As a result of the data obtained, the system's regime entry time, temperature distribution and thermal comfort effect were evaluated and recommendations were made.
dc.format.extentVIII, 58 sayfa
dc.identifier.citationYurdakul, C. (2023). Ambulans kabinindeki hava koşullarının sayısal ve deneysel olarak incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/33058
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectANSYS
dc.subjectAmbulans
dc.subjectDeneysel
dc.subjectHAD
dc.subjectIsıtma
dc.subjectSıcaklık
dc.subjectTermal
dc.subjectAmbulance
dc.subjectCFD
dc.subjectExperimental
dc.subjectHeating
dc.subjectTemperature
dc.subjectThermal
dc.titleAmbulans kabinindeki hava koşullarının sayısal ve deneysel olarak incelenmesi
dc.title.alternativeNumerical and experimental investigation of air conditions in an ambulance cabin
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Candaş_Yurdakul.pdf
Size:
4.19 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: