Publication:
Otomobil üst bileşenlerinin yapısal optimizasyonu

dc.contributor.advisorIşık, Yahya
dc.contributor.authorTuzla, Mustafa
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Konstrüksiyon ve İmalat Ana Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0003-3419-3683
dc.contributor.orcid0000-0002-1982-9666
dc.date.accessioned2022-12-08T08:47:38Z
dc.date.available2022-12-08T08:47:38Z
dc.date.issued2022-08-31
dc.description.abstractOtomobillerde araç içi gürültü, binek araçlar için müşterinin kalite algısını doğrudan etkileyen bir unsurdur. Son araştırmalar, modern otomobillerin NVH (Noise, Vibration, Harshness) üzerine yoğunlaştığını göstermektedir. Yapılan çalışmalar araç içi gürültü kontrolünde tavan döşemelerinin önemini ortaya çıkartmaktadır. Gelişen teknoloji ile OEM firmalar tavan döşemeleri üzerine yoğunlaşmış ve NVH analizleri için yatırımlarda bulunmuşlardır. Bu çalışmada araçların tavan döşemelerinin, malzeme özelliklerinin tanıtılması, akustik testler ve yöntemleri araştırılmıştır. Bu tez çalışmasında, tavan döşemelerinin akustik performansı incelenmiştir. Farklı malzeme ve farklı kalınlıkta tavan döşemelerinin ses yutum katsayıları hesaplanmıştır. Test sonuçları empedans tüpü yöntemi ile ölçülmüştür.
dc.description.abstractIn-vehicle noise is a factor that directly affects the customer's perception of quality for passenger cars. Recent research shows that modern cars focus on NVH (Noise, Vibration, Harshness). Studies reveal the importance of ceiling tiles in the control of in-vehicle noise. With the developing technology, OEM companies focused on ceiling tiles and made investments for NVH analysis. In this study, the introduction of the ceiling tiles, material properties, acoustic tests and methods of the vehicles were investigated. In this thesis, the acoustic performance of ceiling tiles was investigated. Sound absorption coefficients of ceiling tiles of different materials and different thicknesses were calculated. test results were measured by the impedance tube method.
dc.format.extentXIII, 44 sayfa
dc.identifier.citationTuzla, M. (2022). Otomobil üst bileşenlerinin yapısal optimizasyonu. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/29752
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectTavan döşemesi
dc.subjectNVH
dc.subjectKompozit malzemeler
dc.subjectKalınlık optimizasyonu
dc.subjectAkustik
dc.subjectHeadliner
dc.subjectComposite materials
dc.subjectThickness optimization
dc.subjectAcoustics
dc.titleOtomobil üst bileşenlerinin yapısal optimizasyonu
dc.title.alternativeStructural optimization of automobile upper components
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Makine Mühendisliği Konstrüksiyon ve İmalat Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Mustafa_Tuzla.pdf
Size:
1.44 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: