Publication:
Menkul kıymet pazarlaması ve Türkiye uygulaması

dc.contributor.advisorTokol, Tuncer
dc.contributor.authorKırçova, İbrahim
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2023-03-20T07:23:16Z
dc.date.available2023-03-20T07:23:16Z
dc.date.issued1992
dc.description.abstractGelişmişlik düzeyi ne olursa olsun piyasa ekonomisi uygulayan bütün ekonomilerin altyapısını oluşturan kurumlar içinde sermaye piyasası ayrı bir yere ve öneme sahiptir. Özellikle gelişmiş batı ülkelerinde, sermaye piyasasının yüklendiği işlevler dikkate alındığında ekonominin sağlıklı işleyişini sağlayan temel dinamiklerinden birisi de sermaye piyasasıdır. Ülkelerin ayrı ayrı ekonomisinden tek bir dünya ekonomisine doğru gidildiği günümüzde sermaye piyasaları bu bütünleşmeyi sağlayan itici güç olmaktadır. Gümrüklerle, kotalarla ve ülkelerin yasal düzenlemeleriyle oluşturulan ekonomik sınırlar sermaye piyasaları arasında yapılan işlemlerle kendiliğinden ortadan kalkmakta, sermaye akışı ülkeler arası bir nitelik kazanmakta ve tek ekonomiye doğru hızla yol alınmaktadır. Sermaye piyasalarının uluslararası sermaye akışını kolaylaştırma işlevinin temelinde, ülke ekonomisi içinde fonların el değiştirmesine dayalı bir sistem bulunmaktadır. Ekonomik gelişme için çeşitli sektörlerin gereksinim duyduğu fonların, ilgili kuruluşların kullanımına sunulması ve böylelikle atıl fonların değerlendirilmesi işlevini yerine getiren sermaye piyasası, bu işleviyle ekonomik gelişmenin gerçekleşmesine önemli katkılarda bulunur. Türkiye'de 1980 yılından sonra ekonomi politikası açısından temel bir tercih değişikliği yapılmış, bu değişikliğin gerektirdiği tüm ekonomik altyapı kurumları oluşturulmaya başlanmıştır. Bu nedenle Türkiye'de sermaye piyasası henüz çok kısa bir geçmişe sahip ve gelişme halinde bir yapı arzetmektedir. Batılı ülkelerde 20. yüzyılın hemen başlarında oluşturulan ve etkin bir biçimde çalışan sermaye piyasaları Türkiye'de yukarıda belirtildiği gibi ancak 24 ocak 1980'de başlatılan "Ekonomik İstikrar Tedbirleri'' programı kapsamında yürürlüğe giren 1 şubat 1982 tarihli "Sermaye Piyasası Kanunu" ile çalışmaya başlamıştır.
dc.format.extentIX, 258 sayfa
dc.identifier.citationKırçova, İ. (1992). Menkul kıymet pazarlaması ve Türkiye uygulaması. Yayınlanmamış doktora tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/31639
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMenkul kıymet pazarlaması
dc.subjectTürkiye
dc.titleMenkul kıymet pazarlaması ve Türkiye uygulaması
dc.typedoctoralThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
SOD_00053.pdf
Size:
6.27 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: