Publication:
Kurumsal itibarın çalışanların örgütsel bağlılığı üzerindeki etkisi ve bir uygulama

dc.contributor.advisorSabuncuoğlu, Zeyyat
dc.contributor.authorÇiftçioğlu, Başak Aydem
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentYönetim Organizasyon Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-20T06:22:11Z
dc.date.available2019-12-20T06:22:11Z
dc.date.issued2008
dc.description.abstractBu çalışmada, birey düzeyinde kurumsal itibar algılamasının, çalışanların örgütsel bağlılıklarını nasıl etkilediği incelenmiştir. Bu anlamda, “Çalışanların algıladıkları kurumsal itibarın, bireylerin örgütsel bağlılıklarını üzerinde olumlu etkiye sahiptir” önermesi yapılmıştır. Kavramlar arasında ön görülen ilişki ilgili yazında, bireysel ihtiyaçlar, motivasyon, sosyal kimlik kuramı ve sosyal mübadele yaklaşımı ile kavramların öncül ve ardılları bağlamında kurgulanmaktadır. Çalışmada yazında yer alan teorik ve görgül tespitlerden hareket ile Bursa’da otomotiv ana ve yan sanayinde faaliyet gösteren dört firmada görev yapan beyaz yakalı personel üzerinde yürütülen saha araştırmasında, çalışanların duygusal örgütsel bağlılıkları, örgütsel özdeşleşmeleri ve çalıştıkları kuruma ilişkin itibar (prestij) algılamaları diğer paydaş algılamaları sınırlı tutularak ölçekler vasıtasıyla sınanmıştır. Elde edilen veriler üzerinde yürütülen analizlerde, çalışanların algıladıkları kurumsal itibarın (prestijin) duygusal örgütsel bağlılıkları üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu ve duygusal örgütsel bağlılığın algılanan kurumsal itibar (prestij) ile örgütsel özdeşleşme ilişkisinde aracı rol üstlendiği tespit edilmiştir. Araştırma sonunda elde edilen bu nihai model yabancı yazında aynı kapsamda yürütülen çalışma bulgularından farklılaşmakla birlikte Türkçe yazında yürütülen çalışma bulguları ile örtüşmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study to investigate individual perception of corporate reputation effects on emplyees organization commitment. In this framework main hypotesis of this study is to “Emplyees’ perception of corporate reputation has a positive effects on their organizational commitment”. The relationship between two concept has been examined in related literature.by, motivation theory as need and motivation tool, social identity theory, social exchange theory and context of variables antecedents and consequences. Based on theorical assumptions and empirical studies, author implemented a field research to investigate these variables relations with affective commitment, organizationa identification and perception of corporate reputation (prestige) questionnaire and collect a data from 206 white color employees who were work for automobile key and related industry firm in Bursa. The results showed that perception of corporate reputation has a statistically significant effect on employees’ affective commitment to working organization and latest model point out that employees’ affective commitment to their organization appeared to mediate the relationship between perceived corporate reputation and organizational identification. These findings differentiate from related foreign reserach results where overlap with Turkish studies findings.
dc.format.extentXIII, 290 sayfa
dc.identifier.citationÇiftçioğlu, B. A. (2008). Kurumsal itibarın çalışanların örgütsel bağlılığı üzerindeki etkisi ve bir uygulama. Yayınlanmamış doktora tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/3713
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKurumsal itibar
dc.subjectÖrgütsel bağlılık
dc.subjectDuygusal örgütsel bağlılık
dc.subjectÖrgütsel özdeşleşme
dc.subjectMotivasyon
dc.subjectSosyal kimlik kuramı
dc.subjectSosyal mübadele
dc.subjectCorporate reputation
dc.subjectOrganizational commitment
dc.subjectAffective organizational commitment
dc.subjectOrganizational identification
dc.subjectMotivation
dc.subjectSocial identification theory
dc.subjectSocial exchange
dc.titleKurumsal itibarın çalışanların örgütsel bağlılığı üzerindeki etkisi ve bir uygulama
dc.title.alternativeCorporate reputation influence on emplyees' organizational commitment: an empirical investigation
dc.typedoctoralThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı/Yönetim Organizasyon Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
220363.pdf
Size:
3.85 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: