Publication:
Firmalarda iş sürekliliği yönetiminin öncülleri ve ardılları üzerine bir çalışma

dc.contributor.advisorEryılmaz, Mehmet
dc.contributor.authorKılıç, Ecem Arslankeçecioğlu
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-23T10:16:06Z
dc.date.available2019-12-23T10:16:06Z
dc.date.issued2019-09-06
dc.description.abstractİş sürekliliği yönetimi göreli olarak genç bir çalışma sahasıdır. Bu bağlamda firmalarda iş sürekliliği yönetiminin öncül ve ardıllarına dair pek az şey bilinmektedir. Bu nedenle çalışmanın amacı Türkiye’de iş sürekliliği yönetimi uygulayan firmalarda bu pratiğin uygulanmasına vesile olan faktörleri ve uygulama neticesinde ortaya çıkan sonuçları idrak etmektir. Bu doğrultuda iş sürekliliği yönetimi uygulaması bulunan 23 firmanın konuyla ilgili yetkilileriyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yürütülmüştür. Bulgular bu firmalarda iş sürekliliği yönetiminin örgütsel, sektörel, çevresel, müşteri temelli ve paydaş beklentisi bazlı öncüllerinin olduğunu ortaya koymaktadır. Benzer şekilde araştırmanın bulguları iş sürekliliği yönetimi uygulamasının firmalarda iç ve dış müşteri memnuniyetinin artışı, proaktif olma becerisinin kuvvetlenmesi, kurumsal kimliğin korunması ve güçlenmesi, firmalara duyulan güvenin artması ve en nihayetinde örgütsel performansın yükselmesi gibi muhtelif sonuçlar doğurduğunu ortaya koymaktadır.
dc.description.abstract“Business Continuity Management (BCM)” is relatively nascent field of study. In this regard, scholars and pratitioners know few things regarding antecedents and consequences of BCM. Therefore, this study aims to understand consequences arising out of exercising the management practice as well as factors making it possible. Accordingly, semi-structured interviews have been conducted with officials of 23 companies, which have aforementioned business continuity. The findings reveal that BCM has organizational, industrial, environmental, customer-based and finally, stakeholder expectation-based antecedents. In similar veins, results of the study also indicate several consequences such as increased internal and external customer satisfaction in companies, strengthening proactive skills, protection and consolidating of corporate identity, tightening trust in companies and increasing organizational performance.
dc.format.extentXII, 112 sayfa
dc.identifier.citationKılıç, E. A. (2019). Firmalarda iş sürekliliği yönetiminin öncülleri ve ardılları üzerine bir çalışma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/3976
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectİş sürekliliği
dc.subjectBusiness continuity management
dc.subjectYönetim yenilikleri
dc.subjectNitel araştırma
dc.subjectTürkiye
dc.subjectManagement innovations
dc.subjectQualitative research
dc.subjectTurkey
dc.titleFirmalarda iş sürekliliği yönetiminin öncülleri ve ardılları üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeA study on antecedents and consequences of business continuity management
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
ECEM ARSLANKEÇECİOĞLU KILIÇ.pdf
Size:
2.16 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: