Yayın:
İlkokul öğretmenlerinin benlik kavramları ile mesleki benlik kavramları arasındaki bağdaşım düzeyini etkileyen bazı faktörler

dc.contributor.advisorPeker, M. Reşat
dc.contributor.authorGürsoy, Canan Gülsüm
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.date.accessioned2020-02-11T07:55:33Z
dc.date.available2020-02-11T07:55:33Z
dc.date.issued1989
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokul öğretmenlerinin benlik ve mesleki benlik kavramları arasındaki bağdaşım düzeylerine etki eden faktörleri araştırmaktır. Araştırmada veriler Bursa İli merkezindeki beş ilkokulda görev yapan 100 ilkokul öğretmeninden toplanmıştır. Araştırmada bağımlı değişken olan benlik ve mesleki benlik kavramları arasındaki bağdaşım düzeyini test etmek için Altıntaş (1987) tarafından geliştirilen "Kendini Sıfatlarla Anlatma" ve "Mesleği Sıfatlar la Anlatma" listeleri kullanılmıştır. Bağımsız değişkenlere ilişkin bilgiler ise, araştırmacı tarafından geliştirilen "Öğretmen Kişisel Bilgi Formu'' ile toplanmıştır. Formda öğretmenlerin cinsiyet, medeni durum, anne mesleği, baba mesleği, mezun olunan okul, kıdem, ilkokul öğretmenliğini kişilik özelliklerine göre algılayış tarzı, öğretmen yetiştiren kurumu seçme şekli, yöneticilerle ve müfettişlerle ilişkilerini algılama biçimi, ilkokul çağındaki çocukları sevme düzeyi ve ilkokul öğretmenliğinin gelirini algılama şekli gibi değişkenler hakkında bilgi toplamaya yönelik 12 soru bulunmaktadır. Araştırmada bağımsız değişkenler için öğretmenlerin benlik kavramları ile mesleki benlik kavramları arasındaki bağdaşım Kappa Katsayısı formülü ile hesaplanmıştır. Daha sonra kappa katsayıları arasındaki anlamlılık farkı .05 düzeyinde test edilmiştir. Sonuç olarak cinsiyet, anne mesleği, mezun olunan okul, ilkokul öğretmenliğini kişilik özellikleri bakımından algılayış tarzı, öğretmen yetiştiren kurumu seçme şekli, yöneticilerle ve müfettişlerle ilişkileri algılama faktörü ve ilkokul çağındaki çocukları sevme değişkenlerinin benlik ve mesleki benlik bağdaşım düzeylerini etkilediği, medeni durum, baba mesleği, kıdem ve ilkokul öğretmenliğinin gelirini algılama değişkenlerinin ise etkilemediği kanısına varılmış ve bu bulguların ışığında bazı önerilerde bulunulmuştur.
dc.format.extentVIII, 93 sayfa
dc.identifier.citationGürsoy, C. G. (1989). İlkokul öğretmenlerinin benlik kavramları ile mesleki benlik kavramları arasındaki bağdaşım düzeyini etkileyen bazı faktörler. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/8573
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsikoloji
dc.subjectPsychology
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectTeachers
dc.subjectBenlik kavramı
dc.subjectSelf-concept
dc.titleİlkokul öğretmenlerinin benlik kavramları ile mesleki benlik kavramları arasındaki bağdaşım düzeyini etkileyen bazı faktörler
dc.title.alternativeSome factors that affect the level of compatibility between primary school teachers' self-concept and professional self-concept
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
007397.pdf
Boyut:
3.28 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama