Publication:
Teacher perceptions on classroom management in teaching English as a foreign language

dc.contributor.advisorKaratepe, Çiğdem
dc.contributor.authorDaloğlu, Ebru Melek
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-01-14T07:06:50Z
dc.date.available2020-01-14T07:06:50Z
dc.date.issued2002
dc.description.abstractThis study is conducted to investigate the perceptions of teachers on particular aspects of classroom management such as beginning the lesson, time management, lesson planning, motivating the students and student misbehaviours. The data is gathered from 142 subjects who are grouped into four according to the amount of 'teaching experience' they have: 1) The Trainee 2)The Novice 3) The Experienced I and 4) The Experienced II groups. Observation, questionnaire and interviews are the data collection instruments which are used in the study. For the analysis of the data descriptive statistics, item analysis and correlation are used. According to the analysis all teacher groups seem to regard amount of teaching experience and planning as important factors in classroom management. However, the results indicate that teacher groups have different strategies when making a lesson plan; while inexperienced teachers prefer to make detailed written plans, the more experienced ones make plans mentally or in the format of an outline. In addition, the study reveals that the teachers who have less amount of teaching experience have more difficulty in motivating students and making them participate in the lessons actively. In addition, teacher groups have significantly different perceptions in terms of the strategies they use to persuade the students to participate in the lesson actively. It is an interesting finding that teachers in the experienced groups seem to use pair work and group work activities in the classroom more often. The results also reveal that teacher groups have different perceptions and strategies in terms of coping with the student misbehaviours especially when dealing with the students who are not interested in the lesson.
dc.description.abstractBu çalışma, öğretmenlerin sınıf yönetiminin derse başlama, zaman yönetimi, ders planlama, öğrencileri motive etme ve öğrenci davranışları gibi belirli yönleri hakkındaki algılarını araştırmak için yapılmıştır. Veriler, sahip oldukları 'öğretim deneyimi' miktarına göre dört grupta toplanan 142 denekten toplanmıştır: 1) Stajyer 2) Acemi 3) Deneyimli I ve 4) Deneyimli II grupları. Gözlem, anket ve görüşme, çalışmada kullanılan veri toplama araçlarıdır. Verilerin tanımlayıcı istatistiklerinin analizi için madde analizi ve korelasyon kullanılmıştır. Analize göre, tüm öğretmen grupları öğretim deneyimi ve planlamanın miktarını sınıf yönetiminde önemli faktörler olarak görmektedir. Ancak sonuçlar, ders planını yaparken öğretmen gruplarının farklı stratejilere sahip olduğunu göstermektedir; deneyimsiz öğretmenler detaylı yazılı planlar yapmayı tercih ederken, daha deneyimli olanlar zihinsel veya taslak formatında planlar yaparlar. Buna ek olarak, çalışma daha az öğretmenlik deneyimi olan öğretmenlerin öğrencileri motive etmek ve derslere aktif olarak katılmalarını sağlamakta daha fazla zorluk yaşadıklarını ortaya koymaktadır. Ayrıca, öğretmen grupları öğrencileri derse aktif olarak katılmaya ikna etmek için kullandıkları stratejiler açısından önemli ölçüde farklı algılara sahiptir. Deneyimli gruplardaki öğretmenlerin sınıfta ikili çalışma ve grup çalışması aktivitelerini daha sık kullandıkları ilginç bir bulgudur. Sonuçlar ayrıca öğretmen gruplarının özellikle dersle ilgilenmeyen öğrencilerle uğraşırken öğrenci davranışları ile baş etme konusunda farklı algı ve stratejilere sahip olduklarını ortaya koymaktadır.
dc.format.extentX, 157 sayfa
dc.identifier.citationDaloğlu, E. M. (2002). Teacher perceptions on classroom management in teaching English as a foreign language. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/5886
dc.language.isoen
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectLesson plans
dc.subjectMotivation
dc.subjectClassroom management
dc.subjectForeign language teaching
dc.subjectTime management
dc.subjectEnglish
dc.subjectDers planları
dc.subjectMotivasyon
dc.subjectSınıf yönetimi
dc.subjectYabancı dil öğretimi
dc.subjectZaman yönetimi
dc.subjectİngilizce
dc.titleTeacher perceptions on classroom management in teaching English as a foreign language
dc.title.alternativeÖğretmenlerin yabancı dil olarak İngilizce öğretilmesinde sınıf yönetimine bakış açıları
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
113650.pdf
Size:
6.48 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: