Publication:
İlköğretim ikinci kademede öğrenim gören kız öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı tutumları

dc.contributor.advisorKorkmaz, Nimet Haşıl
dc.contributor.authorHoloğlu, Okşan Girgin
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentEğitim Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-20T10:49:33Z
dc.date.available2019-12-20T10:49:33Z
dc.date.issued2006
dc.description.abstractBu araştırma, Bursa, Kocaeli, Bingöl, Sivas illerinde ilköğretim ikinci kademede öğrenim gören kız öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarını saptamak amacı ile yapılmıştır.Araştırma evrenini bu dört ildeki ilköğretim 2. kademedeki kız öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmaya, bu gruptan örneklem olarak rasgele örnekleme yöntemi ile seçilen 9 ilköğretim okulundan 6.sınıf; 394, 7.sınıf; 388, 8.sınıf; 323 olmak üzere toplam 1105 kız öğrenci katılmıştır.Öğrenci tutumlarının ölçülmesi için Demirhan ve Altay (2001) tarafından geliştirilen,12'si olumlu 12'si olumsuz olmak üzere toplam 24 maddeden oluşan Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği kullanılmıştır.Kız öğrencilerin tutum ölçek puanları çeşitli değişkenlere göre (iller, sınıflar, okullar,hizmet bölgeleri, doğum yerleri, anne-baba eğitim düzeyi, beden eğitimi öğretmeni cinsiyeti,uzun süredir yaşanılan yer) Kruskall Wallis ve Mann Whitney U testi sonuçlarına göre değerlendirilmiştir. Kız öğrencilerin tutum ölçek puanları ile iller, okullar, hizmet bölgeleri,doğum yerleri, anne-baba eğitim düzeyleri ve uzun süredir yaşadıkları yer değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0.05).
dc.description.abstractThis investigation has been done in order to determine the attitude of the students whohave education at the secondary school in Bursa, Kocaeli, Bingöl and Sivas.Female students at the secondary school in these four cities has farmed the extent ofthis investigation. To the investigation totally 1105 students; 394 at 6th class, 388 at 7th classand 323 at 8th class, from nine school who have been chosen as example at randomlypartiticipated.In order to measure the students? attitudes physical education and sport attitudemeasure that includes 24 items; 12 of them positive and 12 negative developed by Demirhanand Altay has been used.Attitude measure points of the female students has been evaluated according to theresults of test of Kruskall Wallis and Mann Whitney U by considering the all sorts ofvariables (cities, classes, schools, service areas, birth places, parents education levels, sex ofthe physical education lesson teacher, place where has been liver for a long time).There has been found a relation between the female students attitude measure and thevariables as cities, schools, service areas, birth place, parents education level and the placewhere they live for a long time (p<0.05)
dc.format.extent53 sayfa
dc.identifier.citationHoloğlu, O. G. (2006). İlköğretim ikinci kademede öğrenim gören kız öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı tutumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/3770
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBeden eğitimi
dc.subjectTutum
dc.subjectKız öğrenciler
dc.subjectPhysical education
dc.subjectAttitude
dc.subjectGirl students
dc.titleİlköğretim ikinci kademede öğrenim gören kız öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı tutumları
dc.title.alternativeAttitude of the students who have education at the secondary school, towards the physical education lesson
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
192800.pdf
Size:
309.35 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: