Publication:
Sosyal öğrenme kuramı açısından olumlu ve olumsuz sosyal davranışlar

dc.contributor.buuauthorAşkın, Muhittin
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2021-03-04T12:47:35Z
dc.date.available2021-03-04T12:47:35Z
dc.date.issued1986
dc.description.abstractBu yazıda, olumlu ve olumsuz sosyal davranışlar, sosyal öğrenme kuramı açısından ele alınmıştır. Son on yıldan beri, olumlu sosyal davranışlar (olturistik) davranışlar, sosyal psikolojinin temel inceleme alanlarından biri olmuştur. Sosyal psikologlar olumlu sosyal davranışı, saldırganlığın zıddı bir davranış olarak düşünmüşlerdir. Bu davranış, yardım etme davranışı, paylaşma, hediye verme ve bağışta bulunma gibi değişik eylemleri kapsamaktadır. Sosyal öğrenme kuramcıları, insanın, doğuştan saldırgan ve diğergam olmadığını ve bu tür davranışların sosyalleşmenin bir sonucu olduğunu öne sürer. Sosyal öğrenme kuramları pekiştirmeyi sosyal davranışın temel bir belirleyicisi olarak ele alır. Pekiştirme, sosyal davranışın şekillenmesinde önemli bir vasıtadır ve bir çok sosyal tepkiler sadece diğer insanların davranışlarını izlemekle öğrenilmektedir.
dc.description.abstractProsocial and non-prosocial behaviors have been investigated from the perspective of social learning theory, in this paper. In the last decade, prosocial behaviors (altruistic behavior) has become one of the central areas o f social psychology. Social psychologists have considered prosocial behavior as the opposite of aggression. This behavior consists o{ a variety of acts such as helping, sharing, donating. The social learning theorists claim that man is not innately aggressive and altruistic. But, they insist these behaviors emerge as a result o{ socialization process. Social learning theories consider reinforcement to be an important determinant of social behavior. Reinforcement is an important means of slıapirıg social behavior. Many social responses are learned only through obıeruing the behavior of other persons.
dc.identifier.citationAşkın, M. (1986). ''Sosyal öğrenme kuramı açısından olumlu ve olumsuz sosyal davranışlar''. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 147-153.
dc.identifier.endpage153
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage147
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17044
dc.identifier.volume1
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSosyal öğrenme kuramı
dc.subjectSosyal davranışlar
dc.subjectOlumlu
dc.subjectOlumsuz
dc.subjectPaylaşma
dc.subjectSocial learning theory
dc.subjectSocial behavior
dc.subjectPositive
dc.subjectNegative
dc.subjectSharing
dc.titleSosyal öğrenme kuramı açısından olumlu ve olumsuz sosyal davranışlar
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
1_1_23.pdf
Size:
1.43 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: