Yayın:
Muhammed Abid el-Câbirî'de din-siyaset ilişkisi

dc.contributor.advisorUysal, Enver
dc.contributor.authorAbimbola, Ahmed Olaoluwa
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentİslam Felsefesi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-03-11T08:16:13Z
dc.date.available2020-03-11T08:16:13Z
dc.date.issued2010-09-24
dc.description.abstractMuhammed Âbid el-Câbirî çağdaş İslam düşüncesinin önemli isimlerinden biridir. O, İslâm düşüncesinin problemlerine sistematik anlamda kafa yormuş, çözüm önerileri sunmaya çalışmıştır. Epistemolojik ve ontolojik problemler onun zihnini daha fazla meşgul etmiştir. Bu çalışma, onun düşüncesinde din-siyaset ilişkisini ve buna ilişkin problemleri incelemeyi amaçlamıştır. Câbirî'ye göre din, kültürel ve siyasî anlandaki uygulamalarda önemli bir etkendir. Hz. Peygamber'in hayatında din, O'nun sadece inanç dünyasında değil, sosyal ve siyasî ilişkilerinde de etkili olmuştur. Ancak O'nun vefatından sonra, dört halife döneminde işin rengi değişmiş, özelikle siyasî gelişmelerde inancın yanında, kabile, akide ve ganimet unsurları etkili ve belirleyici olmuştur. Câbiri'ye göre din, siyasetin aleti olmamalıdır, ama siyasette dinin kendi sistematiği içinde etkinliği devam etmektedir. Çünkü din, hayatı bütünüyle kuşatır. Ona göre siyasî ilişkilerde kabile, akide ve ganimet duygusunun belirleyici olması, Arap-İslâm düşüncesinde yaşanmış birçok problemin temelinde yatan ana nedendir.
dc.description.abstractMuhammed Âbid EL-Jabrî is one of the importnat figures in İslamic thought. He made systematıcal study on problems of İslamic thought and solutions. Epistemology and ontology problems occupies his thought.Tthis study aims to investigate religion and politics relationship in his thought. According to Jabirî, religion is an important factor pratically in cultural and political field. Religion in life of the Prophet, is not only in his fatih world, also is an effective factor in social and political relationship. But after his death, during the period of the four caliphs the relationship colour changes, espeacially in plitical developments, beside fatih, tribe and spoils elements were effective ande determinant. Accordiing to Jabri religion must not be a political tool, while in politics religion contiunes its activity in is system. Because religion encloses life in its whole. According to him, in political relationship tribe, fatih and spoil sentiment has a determinant, is the fundamental reason behind most problems in Arap-İslamic thought.
dc.format.extentVIII, 95 sayfa
dc.identifier.citationAbimbola, A. O. (2010). Muhammed Abid el-Câbirî'de din-siyaset ilişkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10002
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDin
dc.subjectSiyaset
dc.subjectSiyaset felsefesi
dc.subjectDin-siyaset ilişkisi
dc.subjectSiyasal akıl
dc.subjectKabile
dc.subjectGanimet
dc.subjectReligion
dc.subjectPolitics
dc.subjectPolitical philisophy
dc.subjectReligion and politics relationship
dc.subjectPolitical reason
dc.subjectTribe
dc.titleMuhammed Abid el-Câbirî'de din-siyaset ilişkisi
dc.title.alternativeRelationship between religion and politics in Muhammed Abid el-Jabri's thought
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe ve Din Ana Bilim Dalı/İslam Felsefesi Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
264998.pdf
Boyut:
1.29 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama