Publication:
Supap mekanizması ve silindir konstrüksiyonunun motorun volümetrik verimine etkilerinin incelenmesi

dc.contributor.advisorSürmen, Ali
dc.contributor.authorArslan, Rıdvan
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-01-24T08:35:09Z
dc.date.available2020-01-24T08:35:09Z
dc.date.issued1997-06-06
dc.description.abstractYüzyılın makinası olarak bilinen içten yanmalı motorlar birçok.kompleks mühendislik problemini de bünyesinde taşımaktadır. Bu nedenle motorlarda performans arttırmaya yönelik çalışmalar, çok parametreli performans olayının bütün yönleri ile incelenmesini gerektirir. Bu parametreler üzerinde ayrı ayrı ya da çok yönlü olarak araştırma ve geliştirme çalışmaları sürdürülmektedir. Motorlarda volümetrik verim ya da dolgu verimi yanma performansının en önünde gelen bir kavramıdır. Volümetrik verim atmosfer şartlan ile silindir içerisindeki termodinamik şartların yanısıra emme sistemindeki bütün elemanların varlığından ve yapısal özelliklerinden basit veya kompleks çok değişik mekanizmalarla etkilenir. Bu çalışmada, dinamik parametrelerden biri olan supap zamanlamasının volümetrik verim üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Orjinal kam miline ilave olarak kam profili değişmeyen ancak supap açma ve kapama dereceleri değiştirilen onüç adet kam mili üretilmiştir. Bütün kam milleri ayrı ayrı denenerek, supap zamanlamasının değiştirilmesinin volümetrik verime etkileri deneysel ve teorik olarak incelenmiştir.
dc.description.abstractInternal Combustion Engines, known as the ' machine of the last century ' involves almost all the sophisticated engineering concepts. Therefore studies on improving the performance need multiparametric schemes, these parameters are processed individually or combined. One of the most important of these parameters is the volumetric efficiency which takes part firstly in influencing the cycle efficiency. It is a typical one as being effected from almost all constructive, aerodynamic and thermal parameters through a simple or complicated relation. In this study we have investigated effect of valve timing, a highly dynamic parameter. Beside the original one, thirteen new camshafts have been produced without changing the angles that valves are open. That is new camshafts are produced by shifting the valve-open period. All camshafts are used to determine volumetric efficiency at various engine speeds.
dc.description.sponsorshipPancar Motor A.Ş.
dc.description.sponsorshipTofaş A.Ş.
dc.format.extentIX, 103 sayfa
dc.identifier.citationArslan, R. (1997). Supap mekanizması ve silindir konstrüksiyonunun motorun volümetrik verimine etkilerinin incelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/6943
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMil
dc.subjectMotorlar
dc.subjectPerformans
dc.subjectSupap
dc.subjectVerimlilik
dc.subjectShaft
dc.subjectMotors
dc.subjectPerformance
dc.subjectValve
dc.subjectProductivity
dc.titleSupap mekanizması ve silindir konstrüksiyonunun motorun volümetrik verimine etkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effects of the actuator mechanism and cylinder construction on the volumetric efficiency of the engine
dc.typedoctoralThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
067674.pdf
Size:
4.06 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: