2023 Cilt 16 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/33162
Browse
Browsing by Subject "Brand personality"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Turizm işletmelerinde marka kişiliğinin duygu analizi yöntemiyle belirlenmesi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2023-06-23) Seren, Nebi; Altıntaş, Murat Hakan; Bursa Uludağ Üniversitesi/Orhangazi Yeniköy Asil Çelik Meslek Yüksekokulu/Bilgisayar Teknolojileri Bölümü.; Bursa Uludağ Üniversitesi/İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü.; 0000-0003-4080-4823; 0000-0001-8517-0540Bilişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler, insanların işletmelere karşı fikirlerini sınırsızca ve hızlı bir şekilde yayabildiği internet ortamını insanların hizmetine çok geniş bir çerçevede sunmaktadır. İşletmelerin bakış açısından incelendiğinde ise, müşterilerin bu hızlı geri bildirimlerine verilecek tepkilerin de hızlı olması gerekliliğini ortaya koymaktadır. İşletme ile tüketici arasında oluşan bu hızlı etkileşim kanalı, anlam ifade eder hale geldiği noktada yeni bir çalışmayı tetiklemektedir. İşletmeler hakkında neler düşünüldüğü, internet üzerindeki yorumlardan hatta bazen sanal ortamdaki davranışlardan tespit edilmeye çalışılmaktadır. Verinin değerini artıran tüm bu olgular, işletmeler içinde sahip oldukları verileri nasıl işleyecekleri ve işledikten sonra bunları nasıl anlamlandırmaları gerektiği konularında yepyeni çalışma başlıkları açmaktadır. Müşterilerin işletmeler hakkındaki düşüncelerini eski yöntemlere göre daha hızlı toplayıp, daha hızlı işleyip daha hızlı kararlar verebilirlerse rakiplerine göre önemli avantajlar elde edebileceğini göstermektedir. Bu çalışmada, son yıllarda sıkça başvurulan duygu analizi yöntemi, farklı bir bakış açısıyla, şimdiye kadar yapılmış analiz boyutlarından daha farklı şekilde alt boyutlara ayrılarak yapılmaktadır. Çalışmada denetimli öğrenme yapabilen bir veri seti, turizm işletmelerine hizmet edebilecek alt boyutlar kapsamında, olumsuz yorumlar bir kenara ayrılarak sadece olumlu yorumlar içerisinde, müşterilerin onlara hangi marka kişiliğini atfettiğini söyleyebilmeyi hedeflemektedir.