2013 Cilt 32 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/17734
Browse
Browsing by Subject "Beyaz eşya sektörü"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Marka kaçınması: Beyaz eşya markalarına yönelik kalitatif bir uygulama(Uludağ Üniversitesi, 2013) Ventura, KetiÇalışmanın amacı, çeşitli marka seçeneklerinin yer aldığı beyaz eşya sektöründe marka kaçınmasına neden olan faktörleri belirlemek ve marka kaçınmasının sınırlarını ortaya koymaktır. Bu doğrultuda, Türkiye Araştırmalar Derneği (TÜAD) tarafından oluşturulan Türkiye Hanehalkı Sosyal ve Ekonomik Statü (SES) 2012 gelir gruplaması temel alınarak oluşturulan 5 odak grup çalışması yapılmıştır. Her odak grupta, farklı gelir gruplarından, ortalama 7 kişi yer almıştır. Gelir gruplarının temel alınarak odak grupların oluşturulmasının nedeni, beyaz eşya sektöründeki büyümeyi etkileyen en önemli faktörlerden birinin gelir seviyesinde beklenen artış olmasıdır. Çalışmanın sonunda literatürde ortaya konmuş marka kaçınmasına neden olan faktörlerin çoğunun, beyaz eşya kullanıcıları tarafından da dile getirildiği saptanmıştır. Bu faktörlerin dışında, diğer çalışmalardan farklı olarak, bu çalışmada tüketicilerin beyaz eşya markalarından kaçınmalarına neden olan en önemli faktörlerden birinin “bayi/distribütör kaçınması” boyutu olduğu ortaya konmuştur. Sonuç bölümünde, marka kaçınması faktörleri değerlendirilmiş, sektöre ve gelecek çalışmalara yönelik öneriler geliştirilmiştir.