2005 Cilt 18 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/10910
Browse
Browsing by Subject "Bellek"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item İkinci yabancı dil olarak Fransızca öğreniminde yineleme, ulamlama ve anlamlandırma stratejilerinin kalıcılığa etkisi(Uludağ Üniversitesi, 2005) Atan, Nurhayat; Eğitim Fakültesi; Fransız Dili Eğitimi Ana Bilim DalıBu çalışmada, birinci yabancı dili İngilizce olup, ikinci yabancı dil olarak Fransızca öğrenen yetişkinlere uygulanan yineleme, ulamlama ve anlamlandırma stratejilerinin kalıcılığa etkisi, anımsama ve tanıma puanları açısından değerlendirilmiştir. Diğer taraftan aynı öğrencilerin yabancı dil öğrenme stratejilerinin anımsama ve tanıma süreçlerine etkisi araştırılmıştır. Yarı deneysel araştırma modeli temel alınarak gerçekleştirilen bu çalışmaya Fransızca hazırlık sınıflarında ve dil okulunda öğrenim görmekte olan toplam 100 denek katılmıştır. Anımsama ve tanımanın ölçülmesinde AVLT (Auditory Verbal Learning Tests) İşitsel Sözel Öğrenme Testleri ve Dil Öğrenim Stratejisini ölçen bir anket (SILL, Stratejy Inventory for Language Learning) uygulanmıştır.