2003 Cilt 22 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/17248
Browse
Browsing by Subject "Communiciation"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Tedarikçi firmaların; servis performansı, iletişimi, tedarikçi satış desteği davranışlarının satıcı işletme maliyet ve finansal performansı üzerine etkisi beyaz eşya ve ev mobilyası işletmelerinde bir uygulama(Uludağ Üniversitesi, 2003) Bozkurt, OrhanAkademik literatür ve iş pratiği alcı-satıcı ilişkilerinde değer oluşturmanın artan önemine işaret etmektedirler. Değer oluşturmanın bir aracı olarak, ticari değişimde maliyetleri düşürmenin bir yol olduğunu söyleyebiliriz. Bu çalışmada hedeflenen; tedarikçi işletmelerin davranışlarının, satıcı firmalar açısından önemini belirtmek ve bu davranışların satıcının finansal açıdan performansını nasıl etkilediğini araştırmaktır. Bu çalışmada 382 satıcı firma örneklem kütlesi olarak seçilmiştir. Amaçlanan tedarikçi firmanın sağladığı; servis performansı, haberleşme seviyesi, satış desteğinin satıcının maliyetlerini ve finansal performansını ne yönde etkilediğinin araştırılmasıdır. Çalışma sonucunda görülmüştür ki; tedarikçi firma satıcıyla ne kadar çok haberleşirse, hizmet etkinliğini satıcıyı da kapsar şekilde artırırsa, servis performansını ne kadar çok artırırsa, ürün tanıtım ve satış desteğini ne kadar çok artırırsa bütün bu davranışlar satıcı için birer maliyet avantajı olacağından satıcının maliyetleri düşecek ve dolayısıyla finansal performansları artacaktır.