2005 Cilt 10 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/11313
Browse
Browsing by Subject "Çevresel imaj"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Çevresel imaj, kimlik ve anlam kapsamında turizm binalarına ilişkin kullanıcı değerlendirmeler(Uludağ Üniversitesi, 2005) Kancıoğlu, MuallaÇevresel imaj, kimlik ve anlamın, bireyin psikolojik temelli ihtiyaçlarının bir kısmını oluşturması ve turizm binalarının son otuz yıl içerisindeki yoğunluğu nedenlerinden ötürü; bireylerin turizm binalarına ilişkin imaj, kimlik ve anlamla ilişkili değerlendirmeleri de önem kazanmaktadır. Bu amaçla, Antalya-Kaleiçi, Antalya-Kemer ve MuğlaBodrum’daki turizm binalarının kullanıcıları ile anketler, tasarımcıları ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda, kullanıcıların turizm binaları ve çevresine ilişkin imaj, kimlik ve anlam üzerine düşüncelerini belirlemek; tasarımcının binaya yüklemek istediği anlam ve oluşturmak istediği imaj ile kullanıcının hissettiklerini karşılaştırmak kısmen mümkün olabilmektedir. Bireyin çevreyi anlamlandırmasında, bireysel deneyim, kişilik özellikleri, bireyin duygusal yapısı ve ortamda bulunma amacı vb. gibi özellikler etkili olmakta; çevre, sahip olduğu veya tasarımcının yüklediği anlamdan daha farklı yorumlanabilmektedir. Tasarımcının yüklediği anlamla, kullanıcıların belirlediği anlamların belli bir ölçüye kadar farklılaşması kabul edilebilir. İdeal durum, duygular üretebilen bir yapısal çevrenin oluşturulması ve bu çevrenin kullanıcılar tarafından anlaşılabilmesidir.