1988 Cilt 3 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/16542
Browse
Browsing by Language "tr"
Now showing 1 - 13 of 13
- Results Per Page
- Sort Options
Item Babanın ögrenim düzeyi ile ögrenci başarısı arasındaki ilişki(Uludağ Üniversitesi, 1988) Ergüneş, Yalçın; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü.Bu araştırmada, yükseköğrenimin fen, sosyal ve sağlık bilimleri alanlarında okuyan öğrencilerin ilk, orta ve lisedeki başarı durumları ile babalarının öğrenim düzeyleri arasındak iilişkisi incelenmiştir.Item Balıkesır havzası tabanının taşkın sorunları(Uludağ Üniversitesi, 1988) Özoğul, Ayhan; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi.Bu araştırmada Balıkesir havzasında ki taşkın olayları, bu taşkınlar sırasında ortaya çıkan sorunlar ue çözüm yolları üzerinde durulmuştur .Item Balıkesir'u zati'nin şiirlerinde geçen atasözü ve halk deyimleri(Uludağ Üniversitesi, 1988) Ak, Coşkun; Akkaya, Mehmet; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Türk Dili ve Edebiyatı Eğitim Bölümü.Halk deyim ve atasözleri edebiyatımızda çok önemli bir yere sahiptir. Bu sözler, halk ve divan şiirinde farklı şekilde kullanılıp, değerlendirilmektedir. Bu çalışmada konunun divan şiiri açısından değerlendirilmesi yapılmıştır. Divan şiirinin en çok şiir yazan şairlerinden Balıkesir'li Zati'nin Divanında geçen atasözleri ve deyimler üzerinde durulmuştur.Item Baltacıoglu'nun düşüncesinde kültür-kişilik ve egitim ilişkilerinin egitim sosyolojisi açlsından analizi(Uludağ Üniversitesi, 1988) Anar, Suat; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi.Baltacıoğlu Türkiye 'nin yetiştirdiği önemli eğitimcilerden biridir. Psikolojizm ve sosyolojizim akımlarının eğitim alanında taraftarları aracılığıyla kıyasıya mücadele verdilderi dönemde, Baltacıoğlu; Durklıeimci ve Bergsoncu görüşleri birleştirerek, İçtimai Mektep ile ifade edilen sistematik bir eğitim anlayışı geliştirmiştir. lçtimai Mektep; dil-din-sanat gelenekleri yoluyla köklerini toplumsal gerçek çilikten alan-kişilik , çevre, çalışma , verim ve başlatma gibi ilkelerin- sistematik bir biçimde bütünleştirimesin den oluşmuştu . Baltacıoğlu , bu teori ile insanın toplumsal, ruhsal, zihinsel ve bedensel boyutlardaki kapasitesinin , bireysel ve toplumsal yararaçısından geliştirilmesini sağlayıcı ve bilimsel gerçekiere uygun bir eğitim anlayışının analizini de yapmaktadır.Item Bazı Kuzeybatı Anadolu kaolinleri'nin IR-spektrumları(Uludağ Üniversitesi, 1988) Başkaya, Hüseyin Savaş; Akın, Metin; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü.Balıkesir, Çanakkale ve Kütahya illerindeki bazı depozitlerden alınmış Kaolin grubuna ait dört kil örneğinde IR-Spektrumları alınmış ve birbirleri ile karşılaştırılarak sonuçlar tartışılmıştır. IR-Spektroskopisi metodu, araştırılan Kaolin grubu mineraller arasında, 650 - 4000 cm-1 arasındaki sahada çok büyük farklar göstermemektedir. Buna rağmen bazı küçük tipik farklar mevcuttur.Item Cevri'nin İlyas Paşa için yazdığı kaside(Uludağ Üniversitesi, 1988) Akkaya, Mehmet; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Türk Dili ve Edebiyatı Eğitim Bölümü.XVII. yy. şairlerinden ve aynı zamanda meşhur bir hattat olan Cevri Osmanlı Tarihi'nin önemli şahsiyetlerinden biri olan Balıkesir 'li İlyas Paşa için bir kaside yazmıştır. Bu kaside (şiir) de Paşa 'nın Balıkesir'de yaptırmış olduğu Cami' ve tekke anlatılarak övülmüştür. Bu kısa incelemede Cevri'nin şairlik kudreti ve niçin böyle bir kaside yazma gereği duyduğu anlatılmak istenmiştir.Item İstanbul kütüphanelerindeki el yazması padişah divanları (XV-XVII. asır)(Uludağ Üniversitesi, 1988) Ak, Coşkun; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Türk Dili ve Edebiyatı Eğitim Bölümü.Osmanlı padişahlarının birkaçı müstesna şiirle uğraştıkları çeşitli edebiyat tarihlerinde, antolojilerde, tezkirelerde kayıtlıdır . Fatih, Yavuz, Kanuni gibi büyük padişahlar, başında bu lundukları devleti dünyanın en büyük imparatorluğu yapmak için uğraşıyorken bir yandan da şiirle edebiyatla meşgul oldular. Bu araştırmamızda , ileride bu konuda araştırma yapmak isteyenlere ışık tutmak, yardımcı olabilmek düşüncesiyle Istanbul kitaplıkların da ki yazma padişah divanlarını bir araya getirmek istedik. Kronolojik olarak sıraladığımız bu divanlarda fazla teferruata inmeden gerekli bilgiler vermeye çalıştık. Ayrıca padişahların doğum, ölüm tarihlerini vererek, kendilerinden kısaca sözetmekle yetindik.Item Kimya öğretmeni eğitimi programında laboratuvar çalışmalarının önemi(Uludağ Üniversitesi, 1988) Başkaya, Hüseyin Savaş; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü.Son yıllarda Eğitim Fakülteleri Kimya öğretmenliği programlarındaki laboratuvar saatlerinde artma olduğu görülmekte ve bu artışın olumlu sonuçları hisse edilmektedir. Ancak laboratuvar saatlerinin henüz ideal düzeye de ulaşamadığı söylenebilir.Item Mavikent köyünün tarımsal yapısı(Uludağ Üniversitesi, 1988) Erel, T. Levent; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü.Antalya' nın batısında ki Finike Ovasında yer alan Mavikent köyünün tarım sahası, büyük kentlerimizin taze sebze ve turunçgil tüketimini karşılayan başlıca üretim alanlarından birisidir. Bununla birlikte Mavikent'de sebze ve turunçgil üretiminin yaygınlaşması çok yakın tarihlerde gerçekleşmiştir. Uzun yıllar hayvancılık ve tahıl üretiminin ağırlıkta olduğu köy ekonomisinde, daha sonra sırasıyla çeltik ve pamuk tarımı önem kazanmıştır . Nihayet 1970 'li yıllarda büyük kent pazarlarıyla karayolu ilişkisinin kurulması , sebze ve turunçgil tarımının kısa sürede ön plana geçmesine neden olmuştur.Item Necatibey Egitim Fakültesi örnegine göre bitirme ödeyinin ögrencinin istenilen düzeye ulaşmasındakı etkilerı(Uludağ Üniversitesi, 1988) Sekendiz, Orhan; Yarcı, Fikret; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi.Bitirme ödevi birçok yüksek öğretim kurumunda yaptırılan ve öğrencinin istenilen düzeye ulaşmasını sağlayan ve belgeleyen bir çalışma olarak tarif edilir. N.E.F. Fen Bilimleri Eğitim program larında gerçekleştirilen 378 bitirme ödevi düzenlediğimiz anket formuna göre incelenmiştir. Sonuçlar tablolar halinde sunulmuştur. Gözlem, bulgu, literatür kullanma ve gösterme, tartışma gibi öğrencinin katkısını ve gerçek düzeyini ortaya koyacak önemli özelliklerin üzerinde yeterince du rulmadığı görülmüştür. Bitirme ödevinin, amacı doğrultusunda yapılması için gerekli bilgiler verilmeli ve diler önlemler alınmalıdır.Item Şirvan Şah ve Şemail Banu hikayesi üzerinde bir araştırma(Uludağ Üniversitesi, 1988) Karadağ, Metin; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Türk Dili ve Edebiyatı Eğitim Bölümü.Sözlü ve yazılı kaynaklardaki halk hikayeleri üzerinde yapılan çalışmalar, toplumun kültürel yapısı hakkında da bazı bilgiler verirler. Bu özelliklere sahip hikayelerden biri de, XVI. yüzyılda yaşamış olan Iznikli Baha'i'nin yazdığı "Şiruan Şah ile Şemail Banu" hikayesidir. Araştırmalarımız sonucunda bu kitabı, sadece Atatürk Üniversitesi Merkez Kütüphanesi Agah Sırrı Levend kitapların arasında tek nüsha olarak bulabildik. Bu çalışmada, sözkonusu hikayenin epizot, motif ve bazı karakteristik özellikleri, toplum ve kültür yapısı açısından araştırılmıştır.Item Türkiye'de halk ilacı ve çay olarak kullanılan bitkiler üzerinde morfololojik ve anatomik araştırmalar vı zızıphora taurıca bieb subsp. cleonioides (boiss.) davis(Uludağ Üniversitesi, 1988) Sezik, Ekrem; Tümen, Gülendam; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü.Ziziphora taunca Af. Biep subsp. cleonioides (BcnssJ Davis, Ödemiş, Bozdağ yöresinde halk arasında "Filiskin otu" adı altında kekik ile karıştırılıp çay olarak karın ağrılarına karşı kullanılmaktadır. Araştırmamızda bu türün yayılışı, morfolojik ve anatomik özellikleri aydınlatılmıştır. Bitki, tek yıllık, 9-18 cm. boyunda, gövde dik, yükselici, dört köşeli, basit veya tabandan itibaren çok dallanmış bir bitkidir. Çiçek durumu vertisillastrumdur. Kaliks, gamosepal, 5 parçalı, yüzeyi hirsut tüylerle kaplıdır. Korolla ise bılabiat ve leylak renklidir. Gövde köşelerde geniş koilenkima tabakalı, tabanda içi boş, çiçek durumuna yakın kısımlarda doludur. Epiderma tek sıralıdır. Kabuk parankiması 3-5 sıralı, en doderma dar ve tek sıralı hücrelerden meydana gelmiş bi- halka şeklindedir. Perisıki endodermanm altında tek sıralı, floem ve kambiyum dar, ezilmiş bir tabaka halinde dir. Ksilem sklerenkımatik dokuya yerleşmiş, öz, ince çeperli ve pcrenkimatik hücrelerden meydana gelmiştir. Yaprak bifasyaldir. Her iki epidermada da örtü ve salgı tüyleri bulunur. Üst ve alt epiderma tek, palizat parenk iması 2 sıralı, sünger parenkiması ise gevşek ve hücreler arası boşlukları fazladır.Item U.Ü. Balıkesir Necatibey Eğitim Fakültesinde yapılan folklorla ilgili öğrenci bitirme tezleri(Uludağ Üniversitesi, 1988) Karadağ, Metin; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Türk Dili ve Edebiyatı Eğitim Bölümü.Fakültelerdeki Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili öğrenci bitirme tezleri önemli araştırma materyalleri olmalarına rağmen, saha ile ilgili uzmanlar, bunlardan yeteri hadar yararlanamamaktadırlar. Sözlü kaynaklardan derlenmiş ve kullanılmaya hazır bir biçime getirilmiş olan bu çalışmalar, araştırmacılara sistemli bir biçimde duyurulamamaktadır. Bu çalışmamızda, Balıkesir Necatibey Egitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Eğitim Bölümü'ndeki öğrenci tezlerinden, folklorla ilgili olanları, araştırmacıların bilgilerine sunmayı amaçladık.