1999/2000 Cilt 26 Sayı 1-2-3/1-2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/22069
Browse
Browsing by Department "Anatomi Ana Bilim Dalı"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Item Basis cranii interna'nın topografik anatomisi(Uludağ Üniversitesi, 2000) İkiz, İhsaniye; Tıp Fakültesi; Anatomi Ana Bilim DalıKafatasının alt parçası oldukça karmaşık bir yapıya sahiptir. Bölgenin CT, MR gibi radyolojik tekniklerle yorumlanmasında ve burada yapılacak cerrahi girişimlerde, özellikle oryantasyonun sağlanmasında iyi anatomik bilgiye gereksinim vardır. Son yıllarda anatomiciler ve klinisyenler tarafindan, fossa cranii anterior, medya ve posteriorda bulunan yapılar ile ilgili olarak yapılan çalışmalar giderek artmaktadır. Bu amaçla kafatası hadisinin iç yüzünde bazı önemli oluşum ve deliklerin belirli noktalara uzaklıkları ve lokalizasyonları ile ilgili olarak kısa bir anatomik tanımlama yapılmış; bazı morfometrik veriler sunulmuştur.Item lncisura (foramen) supraorbitalis'in varyasyonları ve foramen infraorbitale'nin pozisyonu(Uludağ Üniversitesi, 2000) İkiz, İhsaniye; Tıp Fakültesi; Anatomi Ana Bilim Dalı"Bizans Dönemine (13. YY) ait 93 orbitada (48 yetişkin erkek kafatasında) incisura (inc.) veya foramen (for.) supraorbitalis nin sağ ve sol tarafta bulunma oranları araştırıldı. Sağ tarafta (45 orbitada) % 73 oranında inc. supraorbitalis, % 20 oranında for. supraorbitale; sol tarafta (48 orbitada) % 85.4 oranında inc. supraorbitalis ve % 12.5 oranında for. supraorbitale saptandı. For. infraorbitale sağda% 61.3 ve solda % 64.5 anında inc. veya for. supraorbitalis'in dış kenarından geçen çizginin dışında yer aldı. Inc: (for.) supraorbitalis merkezinin orta hatta uzaklığı sağda 26.2 mm, solda 26.0 mm; for. infraorbitale nin merkezinin orta hatta uzaklığı sağda 32.5 mm, solda 30.6 mm; inc. (for.) supraorbitalis ve for infraorbitale merkezlerinin birbirine olan uzaklığı sağda 50.2 mm, solda 50.4 mm ve for. infraorbitale nin margo infraorbitalis uzaklığı sağda 9.5 mm ve solda 9.6 mm idi. Sağ ve sol taraflar arasında uzaklıklar istatistiki olarak anlamlı farklılığa sahip değildi.Item Öğrencilerin bakış açısı ile tıp fakültesi eğitimi: I- Eğitim boyutu(Uludağ Üniversitesi, 2000) Cankur, Nedim Şimşek; Turan, Senem; Tıp Fakültesi; Anatomi Ana Bilim DalıUludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin tıp eğitimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanarak bir anket çalışması uygulandı. Öğrencilerin eğitim süresi, geçme notu, öğrenci kontenjanları, verilen dersler ve ders saatlerinin yeterlik düzeyi hakkındaki düşünceleri araştırıldı. Anket, yeni bir öğretim yılının başlangıcında uygulanarak bir önceki yıldaki eğitim sorgulandı. Öğrencilerin çoğunluğunun uygulanmakta olan eğitim sisteminden hoşnut olmadıkları, günümüze kadar geçen süre içinde teorik ve pratik açıdan yeterli eğitim almadıklarına inandıkları görüldü. Öğrenciler, bazı derslerin gereksiz olduğunu bildirirken; bazılarının süresinin değiştirilmesini, bazı derslerin de eklenmesini istediler.Item Öğrencilerin bakış açısı ile tıp fakültesi eğitimi: II- Sosyal boyut(Uludağ Üniversitesi, 2000) Cankur, Nedim Şimşek; Turan, Senem; Ediz, Bülent; Kan, İsmet; Tıp Fakültesi; Anatomi Ana Bilim DalıUludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerine bir anket uygulanarak tıp eğitiminin sosyal yanı hakkındaki görüşleri araştırıldı. Öğrencilerin lise ve üniversite eğitim dönemlerinin sorgulanması amaçlandı. Tıp fakültesini tercih öncelikleri, güncel yaşamdaki sosyal aktivitelere katılımları, öğretim üyeleriyle ilişkileri ile kütüphaneden ve bilgisayardan yararlanma alışkanlıkları incelendi. Öğrencilerin tıp eğitimi sırasında sosyal etkinliklere fazla katılmadıkları, öğretim üyeleri ile yeterli düzeyde ilişki kuramadıkları görüldü. Kütüphaneyi genellikle ders çalışma yeri olarak kabul ettikleri ve % 14, 7 öğrencinin kişisel bilgisayar sahibi olduğu saptandı.Item Öğrencilerin bakış açısı ile tıp fakültesi eğitimi: III - Mezuniyet boyutu(Uludağ Üniversitesi, 2000) Cankur, Nedim Şimşek; Tıp Fakültesi; Anatomi Ana Bilim DalıBu çalışmada Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin mezuniyet dönemleri ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlandı. Yeni bir eğitim-öğretim yılının başlangıcında uygulanan bir anket ile öğrencilerin uzmanlaşma eğilimleri, tıpta uzmanlık sınavı hakkındaki görüşleri ve mezuniyetteki tahmini yeterlikleri araştırıldı. Öğrencilerin % 93,4 oranında uzmanlaşmayı düşündükleri, ilk sınıflarda tıpta uzmanlık sınavının devamlılığını istemelerine karşın; üst sınıflarda bu desteklerinin azaldığı, son yıla kadar sınava aktif olarak hazırlanmadıkları görüldü. Öğrenciler, mezuniyet sonrası zorunlu hizmet uygulanmasına genelde karşı olduklarını belirttiler. Anket çalışmasının sonuçlarına göre öğrencilerimiz gelecekte başarısız olma kaygısı taşımakta ve kendilerini değişik alanlarda eksik hissetmektedirler.